Snöblandad skit!

Usch! Vädret ute är ju fasen inge roligt alltså! :( Jäkla blötsnö! Är i Bengtsfors o jobbar nu, här är något bättre.... Men hemma i morse när jag släppte ut hästarna så klampade vi fasen runt i drygt 5 cm sörja... Blä! Hoppas skiten regnat bort tills jag kommer hem annars blir det ju som snor o köra i....

Imorgon kl 18.00 ska William ha Lussefirande för första gången på dagis, annars har hans avdelning haft julpyssel-kväll istället... Ska bli så kul o se vad de hittar på... :) Skulle egentligen jobbat kväll i Långed men bytt bortbytt den så jobbar 7-12 istället.... 
På fredag morgon kl 7.00 är det samma för Elliot, Lusse-premiär... ;) Jobbade 7-12 då men ska ta föräldraledigt... :) Ska bli så mysigt... <3
Om exakt 1 vecka fyller min stora kille 5 år! Vad hände med tiden där liksom..?!? Och 2 veckor kvar till julafton...!
Jag ska jobba i Långed över hela Julhelgen så händer nog inte så värst mkt... Haha!

Red Carat i....måndags också! :) Gick kanonbra! Red en ny vända som vi inte har ridit sedan Vilma var med ute... Har ju hållt mig på samma, säkra, otrafikerade väg där Bonzo kan följa med... Men ringde över till Grannen så hon skulle hålla sin vovve inne när Bonzo skulle följa med.... :)
Både Carat o Bonzo skötte sig exemplariskt! Skönt o komma ut på andra vägar... :)


Enda problemet är att Bonzo är riktigt rädd för Carat... Haha! Märks inte när vi är ute på tur men när jag skulle ta detta kort T.ex... ;) Haha! Han vill gärna hålla sig en bit ifrån honom... Jag vet faktiskt inte riktigt varför han är rädd... Och han har varit osäker på honom sedan dag 1 och tycker han är läskig... Haha! Måste ju bero på Carat's storlek... ;D

Bonzo är verkligen klockren att ha med när jag ridit in mina unghästar.... Så fort jag stöter på något problem är det bara o kalla in Bonzo så han kommer lite närmare oss så han går först förbi "faran".... Funkat varje gång! Sen så vänjer sig hästarna med plötsliga händelser o störmoment också! ;)


Nej.... Back to business! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0