Långtur på hästryggen!

Va ute på en härlig ridtur på Lojz efter jobbet...
Bestämde mej för att rida en lite längre tur i o med underbara vädret o ingen tidspress... I vanliga fall är jag inte ute längre än 45 min o hästen e knappt varm när vi ridit klart... ;)
Men idag red vi 1,4 mil! Haha! Medelhastighet på drygt 8km/h! ;) Haha! Värt att tänka på är att vi varvade vårt galopp/konditionsarbete med mkt skritt o trav.... Övade tempoväxlingar o krävde lite galoppombyte av henne vilket hon fixa galant med tanke på vad lite vi övat på detta! ;) Men hon har alltid haft lätt för byte... (Om vi galopperar o något är läskigt, vilket händer väldigt ofta(!), så hoppar hon till o byter galopp, lätt som en plätt!) Hon va iaf ruskigt fin idag... Men väääldigt pigg o vaken under hela ridturen... Skritt på kort tygel liksom...? Pffft, vad är det...? ;) 
Kom på förut en liknelse förut; att hon är riktigt Pigg med en egen turbomotor, fast utan att bli het! :) Hon är ju alltid kontrollerbar i alla situationer och har aldrig svårt att lyssna på mig eller så.... Men ruskigt "på" med mkt power! Explosiv pålle! :)

Efter jag påbörjat stallet så tog jag in min lille jättebebis Carat o gav kraftfoder i boxen... Att fodra i lösdriften är mer eller mindre ett kaos och man gör det med livet som insats! ;) Haha! Detta får bli nya metoden tror jag... Tar ju inte långa stunden för honom att äta upp....
Efteråt borstade jag lortgrisen o myste en stund! Gose-killen! MEN, va stor han är! Har fortfarande inte vant mig! ;) Haha! Men ändå så är Ridsugen.nu bara förnamnet!


Morgondagen bjuder på massa slapp-timmar... Kanske kan fått städat lite här hemma... Behövs..... Alltid! Suck! Rida Lojz, fixa stall o hästar... Sen dags o åka mot jobbet strax efter 15! :)


Näeee... Nu ska jag sova! Mikael sover redan! ;) När hände det att jag låg i sängen såhär tidigt en ledig lördagskväll/söndagmorgon egentligen...? Men det är nog välbehövligt... Ögonen går i kors!

Natti natti! Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0