21 April 2010

Ett tag sen jag uppdaterade nu... Har haft många järn i elden o inte haft tid...
 
Elliot växer på o utvecklas som attan! Han har börjat suga på fossingarna.. :) Riktigt goo... :D Sen har han börjat med något helt nytt... Han suger luft.... Tar i som attan o andas inåt kraftigt så det bubblar till nere i magen... Det tycker vi inte om.. Han spyr redan så mycket som det är...  Han har börjat kunna sitta upp lite på golvet o så... Givetvis med stöd på sidorna, men innan har man bara kastat sej bakåt o blivit som en riktig ostbåge...
...Och baysittern börjar han ta sej ur, han nästan sätter sig upp i den också.. Det dröjer inte länge....

Dopet på hans 4-månadersdag i lördags gick kanon! :D Marcus, min bror, o Andras, Mikaels kompis var faddrar... Marcus bar in honom o höll honom halva akten, o Andreas tog honom när han hade blivit döpt o sen resten av dopakten o bar ut honom... Mikael hällde upp vattnet i dopfunten.. Jag bara stod där o var nervös! ;D Hehe! Men jag tyckte det gick jättebra allting, Elliot skötte sej jättebra! :)

Tusen tack svärmor o svär-svärmor för all hjälp efteråt i församlingen! Skulle aldrig gått utan er!
Och givetvis min vän Sandra som agerade fotograf! :)
Och alla andra som kom o tusen tack för alla Elliots fina presenter!

Vi sjöng psalmen "Tryggare kan ingen vara", sedan sa jag namnen till prästen, Mikael svarade "Ja" om att vi ville döpa honom... Prästen läste en dikt som mamma skulle läst egentligen men inte klarade.. :P Sen sjöng vi "I Guds famn" eller nått? Kommer inte ihåg namnet på den.. Men ett citat av den stod i fadderminnet så det passade ganska bra med den då... Jag hade då aldrig hört den förut.. Hehe! Sen läste Marcus en dikt o sen i avslutningen spelades "Celine Dion - Miracle".

Det var en kort sammanfattning om dopet... :P
Här kommer lite bilder från dopdagen....


Färdmedel till kyrkan, Cheva Pickup -84. Karavan tillsammans med Andreas Pickup. :)


Gudfar Marcus o Elliot.


Mikael, Lizette, Marcus & Elliot, Andreas & Agnes.

    
Marcus , Elliot, Andreas.                     Lizette, Elliot, Mikael.


Lizette, Mikael o Elliot.


Elliot in the sky... :)


Finaste pojken, John Douglas Elliot!


Lizette, Elliot, Carina. Tre genarationer...


Den fjärde genarationen Marianne med Elliot.

 
    
Dagens fotograf, min älskade Sandra och Elliot.


Pussbild, ett måste! :)


Alla presenter samlade...


Elliot.......

    
...i den populära gåstolen! Han älskar den! :)
Igår var jag på en ridbana o red på Gammon för första gången, någonsin. Det var en upplevelse! :) Helena var med o hjälpte mej... Vi skrittade o travade o Gammon, som vanligt, skötte sej kanon! Han e så duktig o jag blir så stolt över oss! :) Han har nu blivit riden i 1,5 vecka o fattar rätt galopp när vi är i skogen utan problem, lagom framåt o fruktansvärt lättlärd! 3-års testet here we come!

1:e maj flyttar Kalle hem hit oxå.. Det blir oxå en upplevelse...

Nej, nu ska vi göra oss klara för att åka till Piggelin... Mikaela o Haley kommer o hämtar oss för min bil pajade igår... Vi tappade bromsarna när vi var o hämtade.....


....Våran nya bar! :) Jäkla skitbil btw! Men onödigt o gråta över spilld mjölk! :P Mikael fixar det mesta! :) 


Puss o Hej från mej o Elliotto! :D


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0