Söndag

Gud så härligt det var att traska ut till stallet i morse o ge hästarna frukost, likaså att ta ut dom... O Mocka o göra fint inför insläpp o kvällsmaten... Jag njuter! My old life is back! :) Har faktist saknat det massor.... Ännu mer glad blev jag när det märktes på hästarna att de ville in nu ikväll... :) O de fick ro direkt när de kom in o började mumsa på kvällshöt... :)

BTW, har nog glömt o nämna här att jag o Tottis va på BVC i torsdags på ett års kollen.... 11140 gram o 82 cm lång e pojken nu! Hjälp va stor han har blivit sen han föddes! Ynka 3470 gram o 52 cm.... O om 5 dagar fyller han 1 år! Galet! Ikväll är det exakt ett år sen min "slempropp" gick.... 

I fredags va jag på utvecklingscentrumet i B-fors o pratade om mina kommande studier, 11:e januari börjar jag! Ser faktist verkligen fram emot att börja plugga, konstigt..... :P
Sen fikade jag med mormor hemma hos henne! Det var faktist riktigt skönt att komma iväg själv en sväng.... Annars e det ju alltid; på med ytterkläder, in i bilstolen, ur bilstolen, av med kläder, på med kläder, in i stolen, ut ur stolen..... Ja ni fattar....... Skönt för en gångs skull att åka iväg själv.... :)

Imorgon bär det av till Gekås med Emma! Längtar som attan! :) Men först blir det upp tidigt o mata o släppa ut hästar.... Tänkte kanske försöka komma upp extra tidigt o fixa stallet innan jag åker som en Surprice till älskling som annars får göra det när Elliot sover middag....
Får se om jag kommer upp! ;)

Idag har förresten en taxhane kommit hit... Han ska bo med Zentus i ett par dagar o förhoppningsvis blir det valpar om ca 2 månader? För det är väl 63 dagar en hund går dräktig om jag inte minns helt fel.....?
Ska bli spännande... :D

O idag bjöd även vår snälla granne oss på middag, en väldigt omtalad "köttfärs-potatismos-låda"....
Jättegott var det.... :) Han har pratat på denna lådan i över ett halvår o att vi skulle bli bjudna på denna någon gång o idag blev det äntligen.... :D Hehe! Mkt god mat! :)
O Tottis levde rövare hemma hos honom, det e det värsta med o åka till hus som inte är "barn-säkra", grejer som inte får röras av bebisar överallt...
Tur det finns folk som inte har tröttnat på o springa efter Tottis på nya äventyr! ;D Haha!



Nej, nu tror jag att jag har fått med en massa kul i inlägget!
Hinner nog inte med någon update imorgon kväll, men på tisdag återkommer jag med rapport från Gekås! :)

Ha det gött så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0