2 Juni 2010

What a day! :P
Mikaela har redan hunnit skvallra på sin blogg om vad vi har varit med om idag, men tror inte vi har samma läsare! :) Inte alla iaf, vet faktist inte vem som läser min blogg ens... Hehe! :P

Men iaf.....Detta har hänt idag....
Finns även på NWT..... http://nwt.se/dalsland/article717496.ece
Och Aftonbladet..... http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7232898.ab

Jag, Elliot, Mikaela, Haley o Bonzo hade varit nere vid badplatsen hemma hos Mikaela...
När vi börjar närma "hemmåt" så låg den en mörkklädd man o lurade i ett skogsbryn med en stor schäfer o tittade på oss noga... Redan där reagerade vi på att nått skumt var på gång... Sen när vi precis hade passerat parkeringen så satt en till mörkklädd man med stor mörk schäfer bakom garaget o lurade, han pratade därimot i telefon men tittade noga på oss... Sen vänder vi oss om igen för o kolla o då ser vi en annan mörkklädd man i skogen 10 meter ifrån honom som tar kort på oss... Det var faktist ganska obehagligt när vi kommer lunkande där med 2 barnvagnar...
Sen beslutar vi oss för o lägga oss ute på framsidan av huset men ångrar oss snabbt när en nyfiken dam går fram till mannen med hunden då vi hör att han e arg på henne för hon står ivägen o att det var nått om skjutande....  Damen kommer fram till oss o säger att det är polisen för det hade avfyrats 2 skott tidigare på dagen o dom spanar efter vem det är... O då blev vi genast oroliga o drar in barnen fort som ögat o låser ytterdörren... Sen släpper vi ut Bonzo på inhägnaden i Mikaelas bakgård, men då ser vi en polis nere i skogen 20 meter därifrån som pratar om hur det ser ut där o grejer... Men vi lät iaf Bonzo vara kvar där ute som la sej till ro direkt.... Sen blev läget lugnt ett tag med alla poliser på samma positioner... 
Ca 15 min senare hör vi Bonzo skälla som en IDIOT, o han som nästan aldrig skäller... Jag springer ut till bakgården o där e det fullt i poliser från insatsstyrkan eller Piketpoliser eller va det heter, 1 meter från staketet... En efter en gick på led o jag trodde aldrig de skulle ta slut på poliser.... Får tag i Bonzo, som var jätterädd o vaktade o släpper in honom i lägenheten... Nu vågade inte jag ha honom ute längre! USCH! Inte konstigt att han blev galen heller, mörkklädda varelser som man bara ser ögonen på med hjälm, stora vapen o svarta sköldar! Herregud! Blev fasen nästan rädd för dom jag med!
Sen när vi tittade ut nästa gång på framsidan stod Polisen med hunden precis utanför balkongen o några av piketpoliserna hade spridit ut sej utanför lägenheten bredvid... Sen förblev det samma ett tag o dom pratade om det på radion o sa att det gripit 2 personer o hittat vapnet o grejer.... O att vägen upp till toppen var avspärrad....
Sen så kommer några andra från piketen ut med en stupfull man o sätter honom i en polisbil som hade kommit dit o sen for den iväg.... Sen var det ytterligare 2 bilar som kom o åkte ett bra tag o poliserna vandrade in o ut från lägenheten länge!


Allt detta var väldigt läskigt o otrevligt, men samtidigt var det oerhört spännande o för en gångsskull få se allt på så nära håll.... Men om det hade varit skottlossning/nån kom till skada när vi var "hemma" hade det givetvis inte varit lika spännande! Elliot o Haley kunde ju gärna ha varit med pappsarna eller nått istället...
Jag tyckte iaf det var jätte spännande, men obehagligt som sagt! :)
7 st Piketer, 6 st vanliga poliser, 2 hundar o 3 polisbilar räknade vi det till....

Här kommer lite bilder från upptåget, men jag fick ingen bild på insatsstyrkan, men det jag såg har iaf fastnat i mitt minne föralltid! Herregud vad nervöst det var då! Vilken syn!!!! Det e bara sånt man ser på film! :P








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0