14 Maj 2010

Oooooont, jag har ont...!
Hästen sparkade av mitt strålben i underarmen i måndagskväll... Så det blev en sen natt på akutmottagningarna i både Bäckefors o Uddevalla... Sen fick jag tid för operation i onsdags morgon kl. 9.00...
Så nu har jag en metallplatta inopererad i underarmen o kommer ha det resten av livet..

Före operationen....


Efter operationen....


Resultatet i helhet....



Men jag vill verkligen klargöra att det inte var dumhet från hästens sida! Jag hade bara oturen att råka stå mitt ivägen i måndags... Så alltså ren otur!

O jag svär på att jag aldrig haft såhär ont i hela mitt liv, seriöst alltså! Iallafall inte såhär länge i sträck.... Har haft konstant svinont sen onsdags eftermiddag när bedövningen släppte!
Men idag känner jag att smärtan iaf blir mer o mer medgörlig... :) Går på massa tabletter som äntligen har börjat göra någon verkan! Citodon, Orudis o nån mer morfinliknande tablett på kvällen...
Första natten efter operationen var hemskast! Låg o grina från 22.30 till 3.30 typ... Satan vad ont jag hade alltså!

Det som är jobbigast är att jag inte kan ta hand om Elliot själv... Jag kan varken lyfta eller hålla honom, inte fixa mat, inte byta blöja, inte bada honom.... Ingenting! Vågar knappt hålla honom för om han skulle sprattla till har inte jag en chans att hålla fast honom o då riskerar jag att tappa honom!

Vill passa på o skriva:
TUSEN TACK SVÄRMOR, SVÄRMORMOR OCH MORMOR FÖR ALL HJÄLP!
UTAN ER HADE INTE DETTA GÅTT!





Elliot fisen blir bara vildare o vildare.... Rullar runt som en tok var han än är... Igår så hade han rullat över till mage i vagnen när han vaknade! Totalt livsfarligt... Hehe!
Första tanden kikade upp i underkäken i måndags oxå, 10:e maj! :) Så himla kul! Sylvass är den, tur jag inte ammar längre! ;)
Vi har fixat iordning en lekhage till Elliot som ni såg på bilderna... Den är väldigt gammal, tror mamma hade den när hon var liten... Men den är väldigt fräsch o hel! :) Så absolut inge fel på den...
Skönt att han kan ligga i den o leka utan att han efter ett par minuter ålat sej över täcket o ut på golvet... Nu e d ju liksom stopp... Hehe! :D
....Och rösten använder han mer o mer! Han har börjat med något nytt, typ gallskriker men en jättehög ton som bara skär i öronen! Hehe! O Elliot ser supernöjd ut...  O så jollrar han : "Ma-ma".. Låter helt underbart, längtar till han säger det o verkligen förtår att han säger mamma på riktigt... :D


     



Jag måste bara visa denna bilden på DUM OCH DUMMARE! Haha!
Bianca o Bonzo gick in båda två i Biancas lilla bur... PUCKON!!!!



Ska verkligen försöka uppdatera oftare men givetvis är det min HÖGRA hand som är gipsad! Och det e fruktansvärt svårt o skriva med en hand, o fel hand dessutom... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0