5 Maj 2010

Det e helt sjukt!
En tävlingshäst ska inte behöva vara i konvalecent i 9 månader! Då är det något som inte är bra... Så enkelt är det....! Det är ju nått som inte är som det ska vara....
Kalle har varit hobbyhäst i 9 månader, knappt det, o e fortfarande inte bra... Han blev friskförklarad 15 december 2009 o sen blev han dålig på nytt.... Det är ju inte bara jag som lider, Kalle mår ju minst lika dåligt över att bara gå! Han är en tävlingsindivid o mår bara bra av att tävla o träna....
Tycker så synd om min lilla bebis!!!! Usch, det ska inte behöva vara såhär....
Vi veterinärbesiktade honom idag för att jag skulle få tillbaka honom, men han fick 2 gradig hälta på hans dåliga ben på böjprovet.....
Det hela resulterade i en remiss upp till Karlstad med Henrik Magnusson så förhoppningsvis kanske vi kan åka dit redan nästa vecka! HOPPAS!!!! Är trött på allt mas nu!

Jag tror det bli slutet för hans tävlingskarriär tyvärr.....



Bilder från min o Kalles sista tävlingshelg.... Meeting i Dingle sommaren 2009...
Där vår debut i 120 cm gjordes.... :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0