Lördag, btw HÄST INLÄGG! ;)

Som vanligt varit på tur med Gamson idag... :) Han gjorde till o med ett litet "brall", 2 galoppsprång i glädje när vi började trava.... :) Han e ju för go... :D
Bonzo var med på rid-turen oxå.... :) Han var riktigt lycklig för att få komma med ut... Har med honom ibland... Vill ha med honom varje gången men jag måste ha stenhård fokus på honom oxå, så inte han sticker eller så, o inkallning ibland.... O när jag väl har lagt manken till o börjat rida Gamson på allvar nu igen vill jag ju ha fokuset på honom! :) Men, som sagt, ibland för Bonz följa med... :D

Imorgon kommer spekulater o kollar på Gamson.... En familj nereifrån Mårdaklev... Har ju pratat en hel del med mamman i familjen o de verkar vara ett riktigt bra ställe....
Så imorgon blir det ingen vila för honom inte... Men lovar att han får det på måndag istället! :)
De valde att åka upp o kolla på honom nu o om dom gillar honom så blir det veterinärbesiktning o försäljning i veckan antar jag?

Åhhh, jag får ångest! Vill ju egentligen inte sälja honom! :( Till o med Mikael gillar honom massa nu! :) Inte för att han har tyckt illa om honom, men Stina är ju hans ögonsten... :) Men han har faktist fäst sej väldigt mycket med honom.... O vill som jag, behålla honom egentligen.... Gamson är mkt mer tålig är känsliga fröken Edith, som förövrigt är halt IGEN! Suck! Men det går nog snart över.... Såg då inget, kände då inget.... Suck!
Men planen är ju att sitta/rida in henne nu i vinter o då hinner jag inte med Gamson.... O åka på massa löshoppningar o dyligt.... O sen 3års-testet.... O sen så kan jag ju betäcka Edith, om jag får en period med dåligt med tid.... :)
O sen efter nyår ska ju jag börja plugga.... Åh fy! Ännu mer ångest!
NOG OM DETTA!

Usch vad Gamson redan är raggig! :( Ändå började jag täcka honom tidigt för att undvika det i den mån det går iaf... Men det stoppade inte honom från o bli Teddy-björn! Hehe! Lite sött är det i o för sej, han ser ut som en riktig bebis-pojke-häst... :D Haha! Inte som i somras precis.... :P
Om jag inte får sålt honom så ska jag klippa honom när stallet blir klart.... :)


Oj, ett helt häst-inlägg!
Kanske ska varna högst upp?
Ja, jag gör nog det... ;)


Nu blir det film o mys i min ensamhet!

Håll tummen imorgon nu då, eller nej.... Gör inte det! Eller Jo?!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0