Annandag Påsk

Bra dag.... :)
Förutom att älskling va snäll o gav mej en sovmorgon idag......som varade lite längre än önskat kan man lugnt säga... Låg o snooza kudden totalt fram till kl halv 12 då älskling kom upp till mej i sängen för tydligen 3:e gången... Jag dock har inget minne av det! Flög upp ur sängen o va på riktigt dåligt humör i flera timmar... Hatar att sova bort en hel dag... Suck! Menmen..... Inte mycket att göra åt saken...

Vi har varit på löshoppning på Nuntorp med Edith-fröken... Hon skötte sej helt okej... Hon gjorde det hon skulle med ett gott hjärta... Dock hade jag önskat lite mer glädje o energi... Men det va första gången hon va på Nuntorp o hon brukar bli lite försiktig när det e nytt ställe o så.... Sist va det ju i Färgelanda där hon för första gången stannade.... Inget sådant hände idag iaf.... Mkt bättre än där iaf... :)
Nu har jag iaf bestämt mej vilken hingst det blir, Carte d´Or....
Har varit lite kluven eftersom att jag själv inte e kung på avel o hingstval.... Men jag nämnde honom för Anna idag o hon tyckte det skulle vara ett bra val till Edith... :) Känner inte heller att jag vill slänga ut över 10 000 kr på en betäckning när jag inte riktigt vet hur bra Edith är/kommer bli... Hon behöver nog ett år på sej att växa i sig o mogna..... Fortfarande väldigt "valpig" o inte växt i sina långa bakben....

Efter vi kom hem från löshoppningen kastade vi oss iväg till Thai:en i Billingen o firade min bror Marcus som fyller 25 år imorgon... Mkt god mat! :D
Sedan gav jag, älskling o Elliot oss ut på en stängslingstur... Utvidgade hästarnas hage med några strån gräs o lite mer skog... :) Det gillades skarpt av hästarna o Edith levde loppan.... :D Tottis satt relativt snällt i vagnen o "sjöng" för oss... Hehe!


Imorgon ska jag till BM, alltid lika spännande... :) V. 24+1 är jag väl i nu tror jag... Tiden går fort!!!! :D
BTW, mina foglossningssmärtor e som bortblåsta! Kan ha lite ont ibland... Men inte alls som förut! Vet inte riktigt va det va som flög i min kropp... Hehe! Så himla gott o slippa ha så ont iaf...
Men det kommer kanske tillbaka snart igen... O det är jag LIVRÄDD för!!!!! Jag har då kryckor, speciell olja o bältet här hemma utifall att.....



Nej... Nu ska vi släppa in hästarna för natten!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker du gör ett bra val. Det är ingen dålig hingst. Nu finns det ju ca 30 till kanonhingstar som skulle passa henne, men det är ju ett superpris på denna. Han är lite gammal därav den låga ryggen men Wtf. BRA val !!!! Lycka till nu . Hoppas att du åker till Cecilia Haby , där är det bäst !!

Mvh Ylwa

2011-04-26 @ 09:47:27
Postat av: Anonym

hejsan, undrar om du har en häst som du vill ha ut på foder?

min mail är [email protected]

Mvh Linda :)

2011-04-27 @ 00:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0