Lördag

Börjar inlägget med massa bilder på Tottis i badet före läggdaxs idag! :)











Tottis har varit jättehostig o febrig till o från i några dagar nu.... Igår var han riktigt jäkla rossig i halsen o jag blev seriöst bekrymrad på allvar så jag åkte tills Edsgärdet med honom.... Han hade hostat hysteriskt hela vägen ut till Ed o nästan kippade efter luft, hostade tills han kräktes... Men väl på vårdcentralen hade det släppt betydligt.... Skönt! De sa till mej att köpa slemlösande på apoteket så vi åkte dit o fixade det..... O han är mycket, mycket bättre idag! Tack o lov! Ingen feber heller så hoppas på en lugn natt.....
Inatt sov han hos farmor för jag o Mikael va ju iväg till Henrik o Ida i Åmål..... Det hade tydligen varit en jobbig natt, men gör man inte som jag ber o säger, så får man skylla sig själv! = Ge alvedon! Hur svårt kan det vara?

Elliot va riktigt pain-in-the-ass när jag va borta hos farmor o skulle hämta honom, men väl hemma igen så kom "vanliga" Tottis tillbaka, tack o lov! Han kanske har lärt sej nu, att hemma får man inte alltid som man vill....? Kan ju alltid hoppas! ;) Hehe!

Jaja, nog om detta......
Igår hade vi iaf jättetrevligt! Käkade massa god mat, spelade spel o hade det riktigt trevligt! :) Måste absolut göras om.... :D

Idag kom Isabell o Tobbe o hälsade på... :) Så kul o träffas! Det blir ju inte allt för ofta!!!!!! Vi greja med Edith o slängde på henne sadeln o gick ett par varv med henne, drog sadelgjorden så gott det gick o hade stigbyglarna ( OCH STIGLÄDREN!!!!!) hängades o dinglandes! :) Hon skötte sig jättebra, dock inte otålig, men hon är ju Edith! ;D Haha! Glömde däremot att göra mer hål på stropparna till sadelgjorden så ville inte hoppa upp då den va lite för lös för ridning.... Men det tar vi nästa gång.... Imorgon blir det löshoppning för hela slanten! (Håll tummen för att lastningen går smärtfritt! ;D Hehe!)

Imorgon är jag även i v. 21+0! Veckorna bara flyger iväg! :) O idag har jag haft en riktig vilde i magen o känt den första RIKTIGA sparken! :D Såååå mysigt! :) Har känt riktigt mycket liv o rörelse där inne idag.... Det är ju de senaste dagarna jag har börjat känt rörelse från "utsidan"..... Men ingen direkt spark, men idag fick jag men en liten kick! :D
O typ de senaste 2 veckorna har jag känt rörelser av bebisen inne i magen, men inte kunnat känna det utifrån... :) Så kul iaf o börja känna på riktigt! :) O Tottis prata med lillebror/lillasyster förut oxå.... Haha! :D Han tyckte magen va riktigt kul o både "slå på" o gosa med! :D


Nej.... Nu har jag fått med en hel del... :) Nu får det vara bra för idag.... :D


Aaaa, just det..... Svar till kommentar.....
Maria......
O fyy, det var riktigt lågt det! Trötthet brukar ju komma direkt vid järnbrist så....
Jag ska ju BÖRJA rida nu... Hehe! Edith, är ju planen men har inte haft tiden till det ännu.... Men om jag lyckas komma igång så kommer jag nog hålla på så länge jag inte får ont.... (Med Elliot fick jag ont redan i v. 24.) Men om Edith är en riktig elaking vette fasen om jag utsätter mej för att rida in henne med magen i vädret, men det ger sej hur hon beteer sej.... :D Än så länge verkar hon vara snäll iaf! :D
Du hade lånat ut Danilo nu väl, så det blir inge mer ridning för dej på ett tag eller? Kram


Kommentarer
Postat av: Maria T

Okej.. Där ser man ;) Nej strängt förbjudet att rida för mej.. Måste vara extra försiktig denna gången pga att de inte vet andledning till varför Oliver kom för tidigt.. Kommer bli tokig i sommar när jag inte kan rida men så är det :( Danilo är utlånad så nu har jag bara Agge att gosa med och alla andra Ulrikas hästar ;)

Du får bjuda på en magbild snart, tycker ja ;) Måste ju ha blivit en lite kula iaf..

Kram

2011-04-02 @ 22:04:19
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0