Börjar bli trött....

Kommer aldrig i säng när jag är själv... Suck! Blir jämt sittandes framför datorn o tänker att snart, snart, ska jag stänga av... Men jag chattar, kollar FB, kollar bloggar o ska uppdatera här... Blir så trött på mej själv.... :P

Älskling o Tottis fick inte åka hem för mej igår! ;) Hehe! Lydig man som jag har så stannade de o åkte direkt efter frukosten i morse istället! :D Riktigt bra kväll igår med nya Irene Huss-filmen.. :)
Kommer förövrigt bli dåligt med bilder nu när Mikael tog med datorn hem igen....Tyvärr!


Lilla Wille kämpar på bra o idag fick han ÄNTLIGEN börja äta bröstmjölk, för första gången på nästan 2 veckor! :):)
Ynka 2 ml var tredje timme får han nu... Men han verkar faktist tycka det är helt OK... Bättre med 2 ml än inget ser det ut som han tänker när nappen åker in i munnen när maten är slut! Hehe! När han fick sitt 3:e mål för dagen, kl. 16, fick jag en efterlängtad överraskning i blöjan....! :) En liten, liten bajs...! :D Obeskrivlig lycka!!!! Väldigt lite, men helt utan lavemang! :D Mammas duktiga pojke! :D
 Nu väntar vi bara på att magen ska komma igång ordentligt så mängden mat kan öka! :):) Varje gång han fått mat så stängs hans sond i 1 timme. öppnas sedan i 2 timmar... (Alltså sonden är hans slang som går från magsäcken upp genom näsan...) Allt för att göra så att maten o magsafter m.m. ska stanna kvar i magen o fortsätta naturliga vägen neråt... Om man stänger den för mycket/fort så kan det finnas risk att han spyr upp allt istället... Nu kommer det ju upp i slangen, det som vill, under 2 timmar.. O i en timme måste det fortsätta neråt.... Pratades på att ev. stänga den lite längre f.r.o.m. imorgon... Har haft den stängd i 1 timme i 3 dagar nu tror jag....

Mätte honom för första gången sedan han föddes idag oxå! 54 cm! Huvudomfånget var 36,5... Huvudet hade "bara" växt 0,5 cm... Men inte så konstigt med tanke på vad sjuk han egentligen var när vi kom hit... Inte mycket näring över till o växa på....
Ibland bara det kommer över mej.... Vad sjuk lilla William egentligen var när vi kom hit... Herre Gud! Får rysningar bara av att börja tänka tanken... Mammas duktiga lilla kämpe!


Mirakel sker! I KNOW IT!


Kommentarer
Postat av: Anna-Charlotta

Så underbart att höra Lizette!

Jag längtar efter att besöka er igen, jag vill ju så gärna hålla dig sällskap när inte Mikael och Elliot är hos dig..vi får vänta några dagar till, sen kommer vi! Många varma kramar! <3<3

2011-08-30 @ 16:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0