Monday

Ännu en dag med underbart väder! Härligt! Jag o Tottis har varit ute i solen o plaskat i poolen, hoppat studsmatta o gungat! Tottis va nakenfis o jag bländade nog hela Bastorp med min stora, vita mage! Haha! Tur ingen kan se oss! ;) Hehe!
Nu sover han och jag tänkte baka... Kanske smulpaj med röda vinbär i... Undra om det kanske blir för surt? Får kompensera med massa hemmagjort vaniljsås! :P

Igår va vi ute på fisketur; Jag, Älskling, Tottis o Bonzo.... Herregud vilken resa! Att vi kom hem levande är ett under! Elliot va sjövild och totalvägra att sitta still eller lyssna på mamma o pappa.... Vilket resulterade i att han flög fram o tillbaka i båten o pillade på masken, höll på o ramla överbord, trampade på Bonzo.... O han grina o gallskrek i protest mest hela tiden! (Vilket humör lill-grabben har!!!!!!)
MEN, tro det eller ej... Fisken nappade hysteriskt i perioder, trots Tottis ljudnivå.... Och vi lyckades dra upp hela 26(!) stycken.... 16 aborrar och 10 mörtar! Och sedan så tappade jag väl 4-5 st och Mikael kanske tappade 3 eller nått.... Aldrig sett så mycket fisk på en o samma gång tror jag... Många gånger fick vi napp samtidigt och hann inte mer än o sätta på ny mask o slänga i så nappade det igen... Helt galet... :D O som sagt, en CRAZY Tottis med, mitt uppe i allt! ......Ett mirakel att vi kom hem levande! Bonzo höll på o hoppa överbord några gånger oxå o va mäkta trött på Tottis o hans gnäll.... Suck! ;D Men nu i efterhand kan man inte göra så mkt annat än o skratta åt det! Haha!

Ikväll kanske vi ska dra ut igen, UTAN Tottis denna gången.... Hehe! Får se vad som händer...

Jag har tjatat i flera dagar om att åka till Munkvillan o får se om jag lyckas få min vilja igenom när Tottis har vaknat.... Jag vill inte åka o bada själv med Tottis, eller ja... Det är inte där problemet ligger... Jag vill åka o bada med hela min familj.... Får se om älskling kan lyckas slita sej från alla "måsten".... När bebis har kommit så kan jag ju inte bada något mer så får ju passa på nu när vädret e kanon, vattnet förhoppningsvis e varmt o vi e hemma..... Blir så frustrerad ibland....



BTW, Sandra tog sin första galopp på lilla Edith igår och det gick tydligen strålande bra! Åh, blir så glad! Vad duktiga dom är! :) Hon är jättenöjd med Edith hittills och gillar henne massor! :D
Så himla kul!!!!!! :D




Har inte fått tummen ur o knäppt några magbilder ännu, tänkte försöka få det gjort nu när Elliot sover så förhoppningsvis kommer bild senare, o sen kommer en bild på Tottis o mej i båten igår.... När vi precis kommit i land igen o kom på att kameran va med... Haha! Lätt hänt! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0