Stackars.....

Mammas lilla gris har fått en slag mot käken troligtvis... Lilla Bonzo har tappat "toppen" av huggtanden i överkäken, 3 småtänder mitt på överkäken e skadade.... O en liten tand i mitten av underkäken är oxå skadad...
Åhh, det gör så ont i mej! Älskling ringde veterinären nu på morgonen o om han åt, vilket han gjorde när vi gav honom levergodis, så skulle vi komma in på måndag kl. 9.30 i Högsäter... (Om han inte hade ätit hade vi fått åka in akut....)
Märkte på honom igår kväll när vi skulle lägga oss att han inte va sig själv.... Så satte jag mej på golvet o gosa med honom, såg då att det var lite blod på "huggtanden".... Slutade gosa med honom för o se hur han reagerade... I vanliga fall brukar han "ÄTA UPP MEJ" om jag slutar klappa honom o hoppa upp i knät typ... Men han tittade bara på mej med sina stora ögon... Fattade direkt att det inte stod rätt till... Tittade då i munnen på honom ordentliget o så såg jag alla skador på tänder... Stackars mammas lille gris!
Han e inte alls sej själv o jättehängig! Åhhh, gör så ont i mej!

Vet inte riktigt vad som har hänt.... Trodde först han hade blivit sparkad av hästarna... Men han brukar inte springa upp till dom utan att vi är med... Inte när de går där de går nu iaf.... O det måste ha hänt mellan 21-23 för kl. 21 var han som vanligt.... Eller så har han gått omkull ordetligt o slagit i tänderna i backen? Hmmm... Ingen aning... Tror ju mest på hästarna men fattar inte varför han skulle springa dit upp....


O jag ska ju till Ullared på måndag men älskling ville då promt inte att jag skulle ställa in resan för han kunde åka själv med Bonz.... Får se hur det blir...



Bonzo på påsk! Hehe! ;)


Bonzo har fått besök i buren! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0