Måndag

Idag har älskling fått "vabba" med Elliot... Han hade feber igår em-kväll, 39,2 grader... O han har hostat o är jättehes både igår o idag.... Han har knappt nån röst alls, han bara liksom "piper".... Tycker så synd om min lilla pojke! Men idag har han varit helt feberfri, men tänkte han skulle vara hemma från dagis imorgon oxå så kanske han förhoppningsvis även är bättre i halsen o rösten tills på onsdag... :)

Tottis 8:e tand e förrsten oxå påväg... Den började växa strax efter hans 7:e o de är lika stora nu... :) Så nu har har 2 "stora" tänder i mitten i underkäken och 2 små bredvid, en på varje sida... O givetvis 4 "stora" uppe... :D

Tog lite kort efter badet idag, kammade tuppkamm på Tottis, men han va snål med smilandet! ;)







Mamma o Morgan kom o hälsade på en sväng förut! :) Alltid lika trevligt o kul! :D
"Snodde" med mej mamma ut på min ridtur med Gamson... O herre-min-je vad Gamson va underbar! Han gav mej en sådan underbar känsla i traven idag.... Mkt power i traven, fin form o ett härligt stöd/sug på bettet samt lyssnade på mina hjälper! Helt underbart! Om jag ska vara ärlig har jag inte haft den känslan sedan sist igångridning... O hade "helt glömt bort det".... Men idag fick mitt minne ett uppfriskande kick om hur bra det kan vara! :D I LOVE THAT HORSE! Så himla underbart! :)

Imorgon är planen att jag ska försöka mej på o rida på åkern, på stora volter eller något likande... Får se hur det hela slutar... Haha! ;D
BTW, i lördags var jag oxå ute på en ridtur men en helt överenergisk Gamson! Jäklar vilket tryck! Men det var lite fööör mycket tryck o energi i honom....  Hehe... Kändes ungefär som att sittade på en tickande bomb! Hehe! ;) MEN, han höll sej på mattan, som vanligt! Snäll häst! :D

Idag har jag ägnat många timmar åt till att plugga.... O tänkte kolla igonom allt nu.... + göra "läxan" i etiken tills imorgon vore nog bra.... Hehe!


Hörs! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0