Tisdag

Idag satt jag ordentligt på Ediths rygg för första gången! :) Hon var hur cool som helst o brydde sej knappt.... Samma reaktion typ som igår... När jag hängde på henne för första gången... :D Det här kommer nog bli hur bra som helst! :D
Idag gjorde jag även premiärturen på Gamson för i år! :D Till o med första turen sen slutet på november!!! Han verkade väldigt glad och tillfreds över att få komma ut i skogen igen! :) Mamma va snäll o ställde upp som moraliskt stöd! :P Haha! Ska försöka rida i skogen imorgon oxå o sen på torsdag e planen att vi ska åka till Steneby-ridhuset o rida tillsammans med Therese! :D Hoppas det blir av bara, men det tror jag allt! :D Såå skönt o komma igång igen iaf!
.....Och jag gör ju detta av en anledning oxå... Så att han ska komma igång lite smått inför provridning med den ev. blivande fodervärden! :D Känns inte så schysst om han inte är riden på 3 månader när hon ska provrida liksom...

Sen kommer allt mitt fokus ligga på Fröken-Öken Edith inför det kommande 3-års testet i maj o därefter får hon nog bli betäckt.... Då kan vi gå o bli tjocka ihop, med gott samvete! ;) Hehe!


Igår va det Alla hjärtans dag, en bra dag, helt klart! Myste här hemma med tacos o så... :) Vår 3:e alla hjärtans dag tillsammans hittills... :D Elliots andra.... :) O nästa alla hjärtans dag är vår lilla familj 4 st! :D



Förrsten, har inte nämnt i bloggen att löshoppningen i söndags gick magiskt bra! :D Är såååå stolt över mina fina pållar! :) Både Edith o Gamson följde med o både skötte sig exemplariskt! :) Edith blev jag så imponerad över, andra hoppningen för henne o hon kom ihåg direkt hur hon skulle göra o gjorde det jättebra! :) Sista hoppet låg på 115 cm.... :) Gamson vet ju hur detta går till o va lite fjantig eftersom att hans tjej va med o stod o gnäggande lite.... Men han gjorde det han skulle o hoppade RIKTIGT fint i slutet! Har aldrig någonsin sett honom hoppa så bra! DOM FRAMBENEN SÄGER JAG BARA! Han brukar vara lite "hängande" med frambenen, pga. att han är så ung o inte så stark än men bakbenen har alltid varit fina o han har "öppnat upp bra bak"... Men i söndags var både hans framben, ryggverkan o bakben klockrena! :D Så himla kul!!!!! :D

Film på Edith:
http://www.youtube.com/watch?v=6ZlE8tLh3aw

Film på Gamson kommer inom kort..... :D



Nej, nu blir det natten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0