Torsdag

Idag har jag o Gamson varit iväg på äventyr! :D
Vi har varit i Ridhuset i Steneby... :D

Allt gick så himla bra.... Uppförandet på plats o i stallet, ridningen i ridhuset o "skritta av turen" runt kyrkan....
Jag tänkte att han skulle bli lite laddad o på "tårna" eftersom att vi bara traskade in i ett främmade stall o ställde oss på gången där.... Men knappt en reaktion... Min snälla lilla pojke! :D
Sen när vi kom in i ridhuset gick jag ett par varv med honom o sen hoppade jag upp... Inga problem där heller....
Skrittade runt inne i ridhuset tillsammans med Therese o Contach... O han ville väldigt gärna hålla sig till den delen av ridhuset som de var i... Vi fick några små diskussioner som jag kunde lura ur han ur.... ;)
Sedan lekte vi följa john o travde flera varv o snett igenom bakom Therese o det gick alldeles lysande! Då fattade han ju vart han skulle o varför liksom... Hehe! Och efter ett par varv på 4-kantspåret i trav försvann även "springadet" o han började trava mer sansat o kunde fokusera på mej oxå.... :) Inte illa! ;) Haha!

Efter ca 20 min i ridhuset skrittade vi ut o det gick oxå alldeles utmärkt!

Det märks ju att han verkligen inte förstår vitsen med det här rida runt i ett ridhus... Ett onödigt o tråkigt sätt att rida på tycker Gamson! ;D ......Men detta kommer ju...! :D

Jag är så glad i min lilla pålle!!!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0