Lördag

Har nog aldrig fått till ett blogginlägg så här tidigt någonsin..... ;)
Hehe! Någon gång ska bli den första! :D

Kom in från stallet för en stund sen..... När jag gick dit för o släppa ut dom möttes jag av en märklig syn......
(Ni som har läst på FB tror sej redan veta vad jag ska skriva, MEN det finns faktist ännu märkligare saker i denna händelse! ;))
Edith's boxdörr är ÖPPEN! Inte bara öppen o fortfarande "tillstängd"! Utan öppen en halvmeter!!!! O Där står min fina lilla Edith o tittar stort o förvånande på mej!
De andra hästarna verkade lugna o ingen hästskit o spån i gången o mellan boxarna, höpåsarna hängde precis som de gjorde igår kväll... Alltså, det såg inte ens ut som hon hade lämnat boxen, trots att boxdörren va öppen!!!
Edith har ett helt vanligt boxlås på dörren o rent tekniskt är det sådant omöjligt för en häst o få upp! O jag släppte in henne i boxen igår o är 99,9% säker på att jag stängde boxdörren ordentligt, som alltid!

Det här förblir för mej en gåta! Hur kunde Ediths boxdörr kunna vara öppen?!

-Ladugårds-tomte? 

O varför i hela fridens namn, nu när boxdörren var öppen, stod Edith snällt kvar i boxen? 

- Jag har visserligen varit noga vid utsläppet att hon inte får gå utan min tillåtelse, men det finns ju gränser!
Vilken häst som helst skulle ju gått ut o ätit hö om inte annat.... Hon kanske redan hade varit ute o traskat runt i stallet...? Men som sagt, inte ett minsta spår efter det....!

O till råge på allt, Ediths framtand i underkäken hängde på tre-kvart! Har aldrig någonsin beskådat en häst tappa en tand! Blev riktigt nervös först innan jag tänkte efter o kom på att det bara var en mjölktand, som dom börjar tappa i denna åldern....


Nej, nog för denna stund...
Nu tröttnar snart Elliot på o ligga o prata o leka med sig själv....
Dax för frukost! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0