Måndag

Elliot ligger förhoppningsvis o sover middag nu.... Han va en sån riktig ögontjänare nyss..... Hörde att hans dörr öppnades uppe på övervåningen o förstod då att han klättrat ur sängen o tänkte hitta på "hyss"... Började gå upp i trappan med bestämda steg o när jag kikade in i hans rum hade han redan lyckats kravla sig upp i sängen igen o låg som ett ljus o tittade på mej! Haha! Vilken BUS-UNGE! Men som sagt, nu sover han nog iaf....

Tänkte passa på o dammsuga lite nu när Elliot sover o sen börja baka lite smått... Tänkte göra frallor o kanske kärleksmums! (Frysen e tomm! ;) Haha!) Till middag senare i em blir det ugns-fläskpannkaka... :D Mums! Både min o älsklings favorit nu för tiden! :D
Ska även alldeles strax gå ut i stallet o släppa ut hästarna igen... Va tvungen o ta in dom förut då det var en ENORM klägg/broms på dom o båda sprang som idioter! Stackars hästar! Gott för dom o stå inne ett par -3 timmar o vila sig....

Igår var jag, Elliot, Mikaela o Haley på "Hästens dag" på Baldersnäs! Va inte mycket o ha där tycker jag.. Fruktansvärt löjligt o bara amatörer som "uppträdde".... Haha! Vilken snobb jag låter som nu, men det är ju sant! Seriöst! Är det det bästa "Dalsland" har o erbjuda folket för en dag som kallas Hästens dag?! Fasen, jag skulle varit med o arrangerat det hela så hade det fan-i-mej blivit lite action!
Säkert 10-12 Islandshästar som flög kors o tvärs i alla och olika gångarter fram o tillbaka framför publiken, utan någon som helst struktur på det hela... Jag menar, var fanns planeringen i den uppvisningen?
"Hopp-uppvisningen" bestod av en Haflinger-ponny som hoppade ett relaterat avstånd med typ 4 galoppsprång o hoppade 80 cm typ... Vart finns de riktiga hopphästarna som skulle kunnat gjort en uppvisning o hoppat typ 140cm?
Dressyruppvisningen var det visserligen en fin häst, men varför inte arrangera det med att ekipaget rider ett dressyrprogram i hög klass så man får se lite piaff, passage, piruetter, galoppombyten!? Eller nått!!!!!!
Jag saknade då iaf planering o struktur i vart enda moment!

Men Elliot fick iaf rida på en Shettis där... :D Trodde inte det skulle gå då han hela tiden vill ner lika fort som han kom upp o sedan upp igen lika fort igen.... Uttråkad kanske? Haha! Men tänkte att om vi börjar gå blir det nog helt säkert bra... O det blev det! :D En mkt nöjd Tottis! :)

Innan vi åkte ut till Baldersnäs så va Elliot ute o åkte/grävde med grävmaskinen o han va den lyckligaste pojken i världen....
Här kommer ett gäng bilder från turen o även från Ponnyridningen.... :D










Lyckades "fånga" Tequila på ett kort oxå, o hon ser förjävlig ut då hon håller på o tappar fölpälsen! Hehe!






(Fina hälar Tottis! Haha! :D)




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag lyckas då alltid göra en konstig min på bild hihi, mitt öde det ! Nog för att jag är kort men jag ser ju nästan lika kort ut som ponnyn :P ! Ah, det är inte lätt tihi. Hoppas du blev nöjd med bilderna jag tog på er =)

2011-07-11 @ 18:12:16
URL: http://honungsmela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0