Måndag

Ljuvliga måndag... :) Förövrigt är det en av mina "vattna-blommor-dag"... Haha! Är så fruktansvärt dålig på o komma ihåg det men nu, peppar-peppar, har jag vattnat på mina "dagar" i flera veckor... Helt otroligt! ;) Kul info för er o veta va?! ;)

Igår när älskling o Tottis kom hem från en heldag på auktion i Fengefors så skruvade vi upp barngrinden som jag köpte när jag va uppe i Grums... Satte den uppe i trappen o det blev skitbra! :) O den passade perfekt! Tottis däremot, gillade den inte! Hehe! O sen skruvade vi ihop Elliots nya säng... En vit, jättefin som jag köpt/ska köpa av Jennie, Morgans dotter... Hade väldigt gärna köpt en "racer-säng" till Elliot, men har kommit fram till att det är roligare o köpa något sådant när han själv säger att han vill ha en sån... :D O då kommer han få det, så får bebbe nr. 2 ta över den vita vid ca 1,5 års ålder.... :D
Kändes bra o börja öva med juniorsängen ett tag innan bebisen kommer så vi vet att allt funkar.. Annars måste vi ju köpa en till spjälsäng.... Men igår när vi hade fått ihop den så klättra han som en tok, upp o ner i sängen... O sen vid läggdags så gjorde vi precis som vi brukar... = Bädda ner honom o han fick välling o sen när den va slut fick han tutten i munnen.... Sen flög han upp på alla 4 o skulle klättra ner... Då sa jag med skarp röst: "-Nej, nu är det natten!" O sen gick jag ut ur rummen o stängde igen dörren på glänt.... Gick upp o kollade läget efter ca 15 min då det lät lite konstigt... Då låg han o spraka lite i väggen, men fortfarande liggandes i sängen... 45 min senare låg han fortfarande vaken, i sängen... O sen somna han.... Är så stolt över honom! :)

Kl. 8.30 i morse vaknade jag o ingen Tottis i sovrummet som jag hade förväntat mej o bli väckt av... Gick in till honom o han låg vaken o sken upp som en sol, fick säga till honom att gå upp och ur sängen så imorgon blir jag helt säkert väckt i vårt sovrum...

Är så himla glad att det funkade första natten iaf! Sen blir det säkert bakslag, men det gäller ju bara att köra samma rutiner o vara bestämd så ska det nog gå bra... :D

Här kommer 3 bilder på honom igår vid läggdaxs...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0