Onsdag

Nu ni jäklar är lata Lizette tillbaka!
Tottis e på dagis, långdag idag, o jag ska plugga...
Går riktigt dåligt måste jag erkänna....

Började på min bokrecension i Människan socialt o kulturellt... Sen tog det bara totalt tvärstopp! Jag som laddade upp med en bra film i morse o glass för o bli på bra humör o allt... Haha! Inte för att jag är på dåligt humör, men plugg-gnistan är totalt bortblåst! Börjar fundera på om det är värt o ens lägga ner energi på uppgiften... Den är SUPERSVÅR, komplicerad o jättekrånglig, dessutom är det en stoooor uppgift... Bara för att få ett högre betyg i "Människan Socialt och Kulturellt"... Inte ens någon viktig kurs ju?! Värt det? Nej!!!! Jag tycker jag gott kan nöjja mej med ett G i den kursen, de andra 3 avklarade kurserna har jag ju fått MVG i så nått G kan jag faktist få tycker jag! ;)

Började istället kika på min sista teoretisk uppgift i "Vård o Omsorgsarbete" som läraren tyckte jag skulle göra.... Men även den verkade vara "way-to-complicated" för mej idag! Tror jag ger upp mitt pluggande helt för stunden!
Elliot ska ju till dagis imorgon oxå, mellan 9 o 14.... Plugg-gnistan kanske har återvänt då! Man kan ju alltid hoppas!

Igår va Tottis hemma från dagis, vi tog en alldeles för lång sovmorgon så jag tyckte det va ovärt o köra honom till dagis direkt efter vi hade ätit frukost o på dagis skulle de redan äta lunch vid den tiden... Hehe!
Så vi va hemma o hade en effektiv stängsla-dag... Igår eftermiddag när älskling kom hem o vi hade käkat middag så stängslade vi klart det sista o kopplade på strömmen.... O allt funka fint så vi flyttade över hästarna o det stornjöt av allt nytt gräs...

O jag har kommit på vilken underbar häst jag har! Edith är verkligen hur go som helst! Supertrevlig o jättesnäll! Visst, hon kan vara lite tätt ibland men det finns då inget ont i henne! Hon är lyhörd när man säger till henne nått oxå så "tätt-heten" varar inte så länge! Hehe! O när man kommer till hagen kommer hon direkt och vill gosa o ha kärlek, nästan så hon följer med ut när man går..... :) Gosiga hästar gillas skarpt! :) Tequila är lika social den.... :) Gnäggar ofta när man kommer o ska komma fram o hälsa o gosa direkt... :D Det är bara Stina som inte är så gosig... Hehe!



Drömde om Kalle i natt, i nutid.... Han va fräsch o mådde toppen, dock va han utlånad pga. min graviditet....
Jag hoppade upp o galopperade en sväng med bebismagen i högsta hugg! Helt underbart va det kan jag lova!
Saknar honom så fruktansvärt mycket! Kan fortfarande inte fatta.......
Fortfarande väldigt många "tänk om......" cirkulerar i hjärnan....


Kl. 15.30 idag är det föräldraträff på Edsgärdet... Sedan ska jag kasta mej iväg till Åmål för o besikta Snaaben kl. 17.10 så jag hinner tyvärr inte vara med på hela träffen idag..... (Håll tummen!)

Nej, nu ska jag göra någon nytta här... Hänga tvätt, alltid nått! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0