Tisdag

Blir ett kort inlägg idag.... Har varken tiden eller orken för att blogga egentligen just nu... :P

Har varit på Lillerud med älskling o Tottis o köpt en sadel nu i eftermiddags... :) Påväg hem så stannade vi till i Grums hos Morgan o fick kaffe o bulle m.m.... :D

Slängde på sadeln nu när vi tog in hästarna o den satt helt OK! Klämde ingenstans men ingen sadel jag har tänkt o använda i flera år ändå... Bara just nu så jag kommer igång med inridningen.... Kom sedan på att jag har ju fasen inga stigläder, stigbyglar eller sadelgjord... Så nu börjar en ny jakt... HAHA! Men hittade iaf ett par stigbyglar i hästrummet i källaren... :) 1 steg närmare målet... :D

Gjorde ju premiärturen på Edith i söndags eftermiddag, barbacka o allt... :D Hehe! ;) Vår lilla tur tillsammans bestod av att jag nödhöll mej i manen för att inte åka av den lilla, ädla hästen utan egen balans o Mikael ledde mej... Haha! Så jo tack, en sadel vore skönt ! :) Men Edith skötte sej gallant, trots matte utan balans o halkigt underlag! ;)

Imorgon ska jag vara i Åmål hela dagen! Ska göra massa praktiska övningar i både medicinsk grundkurs o vård o omsorgsarbete! Beslutade även idag att jag börjar ännu en kurs v. 16; Psykologi... Gott o få gjort så mycket om möjligt innan bebis kommer... Funderar även på att läsa en kurs till hösten oxå, i den mån det går.... Får väl ta det mesta på distans kanske? Eller om "pappsen" kan vara pappaledig en eftermiddag i veckan eller när det nu är jag kommer ha lektion.... Hehe! Känns som jag verkligen vill blir klar med mina studier när jag väl har börjat o vill inte ta något längre uppehåll....
Men vi får se hur det hela blir...


Elliot e frisk oxå! :) Han har varit sig själv hela dagen idag.... :) Skönt! :) Dagis imorgon o leka av sej ordentligt för hans del! :D

Nu blev det ju ett ganska långt inlägg iaf! :)

SNART E DET FREDAG! SHAAALALALALAAAAA! :D IIIIHHHH! :D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0