Torsdag

Inte hunnit med bloggen på några dagar nu....

Idag e Tottis hemma från dagis... Han hade nästan 40 graders feber igår kväll.... Men idag hade han ingen feber.... Märkligt... Så Mikael fick komma hem o vabba mellan kl. 9 och 12 så jag kunde uträtta mina ärenden! :P
Har varit på Sykes o sagt upp mig! Skönt att få det överstökat! Jag har ju varit, och förblir, tjänstledig därifrån fram tills den 3:e juli 2011... Så efter den 4:e juli är jag inte längre anställd där! GÖTT! :D F.r.o.m. den 4:e blir det att vara föräldraledig till bebbe nr. 2! Känner inte att jag har någon lust att skaffa sommarjobb för typ 3 veckor! Tror inte ens någon vill ha det så.... Det tar ju några veckor o komma igång med ett jobb så sähär får det bli! :)

Var även en sväng till barnmorskan.... :) Jag är så jäkla trött hela tiden så tänkte dubbelkolla mitt HB-värde... Sen första besöket där för nästan 10 veckor sedan(!) har jag käkat järntabletter för att mitt blodvärde var dåligt, 16! Men idag var det bra, 124 låg det på.... Så det e skönt att veta att jag inte är trött pga. järnbrist iaf! :)
Så, mer sömn åt folket! :D Hehe!
Lyssnade även på bebbens hjärtljud o det lät bra o låg på 146 slag/minut... :)
Hade gått upp 4 kg oxå, men på 10 veckor så är jag rätt nöjd! :D Hehe! Med Tottis i magen gick jag ju bara upp drygt 10 kg totalt, hoppas det blir lika lite denna gången oxå! :)
.....Tror dock inte det.... :P Magen står redan rätt ut! Haha! :D


Tottis sover sedan en halvtimme tillbaka.... Tänkte gå ut i stallet o fixa klart allt där så man slipper fundera på det senare i eftermiddag! Efter det blir det till att laga mat... Idag bjuder köket på potatisgratäng, "inne-grillade" kotletter och stekt lök tänkte jag.... O en liten sallad till kanske! :) Mumms! :)


På tisdag ska jag lämna in min kära ögonsten, Saaben, på service för första gången! På färddatorn har det kommit upp "Dags för service" nämligen o det är dags för års-servicen... :) Var inne  o pratade med bilverkstan i samma byggnad som Statoil i Bengtsfors... Så jag lämnar den kl 13.00 på tisdag o hämtar den efter jag har slutat skolan.... :) Dyrt, men mkt nödvändigt så serviceboken fortsätter att vara komplett ifylld.... :D



Nej, nu ska jag traska ut i det härliga vädret, NOT! Blä för ännu mer snö!


Kommentarer
Postat av: Maria T

De va lågt Hb... När jag var gravid med Oliver hade jag 9 i hb innan jag började äta jörntabletter.. Jag har fortfarnade inte fått svar från mitt blodprov hur det ligger till nu, men sjukt trött är jag så kanske får börja med järntabletter igen..



Rider du något nu? och hur länge har du tänkt göra de?

Kram Mia

2011-04-01 @ 15:12:59
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0