Tisdag

Trött som en gnuuu!
La Tottis för natten ca 30 min sen o nu slösurfar jag runt lite... Ska alldeles strax bege mej ut o ta in hästarna för natten.... "Ska bara" först.... :P

Vilket jäkla pissväder det har varit idag då... Kallt som attan, ena stunden regn, andra stunden full snöstorm, sedan helt plötsligt kom det hagel... O ibland har solen kikat fram....


Har bakat som fasiken... Igår gjorde ju jag o Tottis kärleksmums, asgott blev det... :P Idag gjorde jag kladdmuffins ala de speciale! :D Haha! MKT GODA! MUMS! Både älskling o svärmor har godkänt dom....
Här kommer receptet på dom.... :)

Kladdmuffins med smak av vanilj-choklad!



100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
1 krm salt
2 1/2 msk kakao
1 msk vaniljsocker

Blanda ägg, socker, mjöl, smält smör och salt i en bunke.
Häll över hälften av smeten i en annan bunke.
Blanda i kakao i den ena bunken och vaniljsocker i del andra.
Börja med att klicka ut vaniljsmeten i muffinsformar. Ta sedan chokladsmeten och klicka ut över vaniljsmeten.
Blanda lite i formen med en gaffel för att skapa ett fint mönster.
Grädda i 175°C i ca 15 minuter.

Klart!!


Nej, nu sticker jag ut så jag kommer i säng någon gång!


Kommentarer
Postat av: nettan

Åh så gott d såg ut!:) Dem får en försöka ge sig på o göra!:) Kul me recept i bloggen!



Kram Nettan

2011-05-03 @ 22:22:50
URL: http://sweetbumbii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0