Första Advent!

Skulle pyntat o donat här hemma idag, bytt gardiner o skapa mysig julstämning.....
MEN, det blev till o fixa iordning i stallet istället! :) Åkte även till Karlsson o inhandlade bl.a. en sop... Haha! Vår gamla börjar ge upp hoppet kan man lugnt säga!
Älskling o Tottis har varit ute i förmiddags o sen när farmor Lisbeth kom så kunde jag sticka ut o hjälpa till... Vill inte dra ut lilla William när det blåser halv storm ute! Nu sitter jag inne igen o har precis matat William o Tottis sover middag...

Så, jag får helt enkelt julpynta imorgon..... :P

Ska avreagera mej lite här nu...
Williams mat... Suck! Han äter nästan aldrig upp all mat! Går absolut inte ge honom mat tätare än minst 3 timmar mellan målen, o han spyr ofta! Detta resulterar i att han aldrig får i sej sin uträknade matmängd per dygn!
Han går ju upp i vikt, men jag tror det är pga fett-tillskottet, Liquigen.... Alltså så går han upp i vikt av fett, inte av den riktiga mängd näring han oxå behöver som finns i ersättningen han får! Så känns som han inte riktigt får i den all näring han behöver! Ska ringa hans dietist nere på NÄL imorgon o diskutera med henne.... Blir så frustrerad!
Vi får börja ge honom nått annat som han tycker mer om..... Varför inte vanlig ersättning? Han e ju inte hyperallergisk, vad vi vet, vilken denna maten är till..... (Hoppas ni fattar vad jag menar!)



 Har jag förresten nämnt att jag redan typ bestämt namn till Edith's föl.... (Förhoppningsvis e hon ju dräktig.... Hon kollades ju inte på 90 dagar pga min o Williams vistelse i Gbg... Men hon kollades ju iaf på 30 dygn... Ska försöka komma iväg snart för o kolla henne igen!)

Sto: Play´n Adore
Hingst: Explore´n Adore





Tyvärr gamla bilder på Edith-Fröken!


Kommentarer
Postat av: Maria T - tvåbarnsmamma

Förstår att du är frustrerad!! Hoppas ni finner en lösning för honom så han får i sig allt han behöver.. Styrkekramar <3

2011-11-27 @ 21:45:03
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0