Check....

PVK, Bort - Check!
EDA (Ryggbedövning), Bort - Check!
Morfin, Bort - Check!
Kateter, Bort - Check!
Bara CVK:n o Sonden kvar nu... Men de lär sitta där ett tag till....
-

-
Läget med William är stabilt.... Han går fortfarande på svält.... För det hade kommit upp för mycket i fram magsäcken i sonden tyckte Sigge, läkaren... Men jag blev jätteirriterad när han sa så.... För jag menar.... Det forsar upp ur sonden när Wille e arg eller upprörd... Så då tycker jag de kanske kan börja stänga den då... O om det inte skulle bli bra är det bara att öppna den igen då!!! Blir så trött på dom! Om jag hade suttit hos William 24 h om dygnet då hade Wille varit nöjd o inget hade kommit upp ur sonden... Kanske så jag måste göra för att han ska börja få mat?! Jag menar, det lär inte kommit upp mindre tills imorgon... Förstår ju givetvis att de inte vågar pressa systemet nu när han e såpass nyopererad... MEN ÄNDÅ!!!! Precis såhär var det sist oxå när vi höll på o mata upp honom... Det kom upp mer ur sonden än vad han åt....Men sedan när vi röntgat o sett att det inte var någon fel på tarmsystemet, som det inte är nu heller, valde vi att "köra den hårda skolan" o stänga sonden mer.....
Hoppas innerligen Gunnar är tillbaka imorgon för annars så får väl stackars William vänta ytterligare med maten.... Tror mer på att Gunnar lyssnar på mej o tycker William borde börja få mat.... Sigge gör ju då inte det.... Maten sätter ju igång produktionen av gallan oxå.....
-
Förövrigt hade det kommit galla i blöjan igår o lite-lite idag... Alla sa då att det var det... Men inte Sigge inte.... Nej-Nej.... Det var för tidigt för gallan att börja komma tyckte han....
Åhhhh... Blir så trött!!!!
-
Såå... Nu har jag avreagerat mej lite!
Eller så kan jag fortsätta....
-
Sigge sa oxå till mej att Williams leverceller inte såg normala ut o att det typ saknades blodkärl till/från levern... Eller nått sådant..? Lät ungefär som att kasai-OP:n gjordes mest FÖR ATT, o att det säkerligen inte skulle börja fungera iaf som det ska..... Så det kommer säkerligen blir levertransplantation iaf...
Såhär illa lät det inte alls när Gunnar pratade....
-
BLIR SÅ TRÖTT!!!! VAD SKA MAN TRO EGENTLIGEN? VEM SKA MAN LYSSNA PÅ????????
-
Bilirubinet hade iaf minskat till 170, från 190... :) Jättebra! (Ska som sagt vara runt 5-10.)
De andra levervärdena va bra igen! SKÖNT!
HB:t var 130-någonting... Också jättebra, dock fick han ju blod under OP:n så det hade ju varit konstigt om det hade varit lågt.....
-
-
-
Nu ger jag upp hoppet o går lägger mej! GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: xoxo

Hoppet är det sista som överger en! Speciellt en mor som beskyddar sitt/sina barn! Ni kommer fixa detta även om det känns tungt just nu.

2011-10-04 @ 20:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0