Freaked out!

Tänk att man ska behöva flippa ur totalt för att det ska hända någonting.... I morse gick jag till sjukhuset, hoppfull om att de kanske hade ändrat mattiderna till var 3:e timme iaf så William slipper torteras med lång väntan på maten.... Dock fick jag andra besked när jag kommer dit... Sigge tyckte att det kommit upp för mycket ur sonden så de väntar med att ändra något..... Alltså fortsätta med 5 ml var 6:e timme!
.
Det var fööör mycket för mej! Visserligen så visste jag att det kommit upp lika mycket som vanligt men trodde/hoppades ändå att någon förändring hade gjorts.... Kvällen innan va nämligen William HELT JÄVLA HYSTERISK o skrek som en stucken gris i 45 min.... O när han inte skrek, några fåtal sekunder, så klagade han högt i form av morrande ljud! Det var bland det värsta jag varit med om, när jag dessutom visste att det var nästan 2 timmar kvar tills hans "ynka droppar".... 45 min stod jag ut, inte längre.... Pratade med en barnsköterska som höll med mej... Jag gav honom sin mat 1,5 timme tidigare.... O det hela resulterade i en lite nöjdare William iaf....
.
......Så just därför hade jag hoppas på någon liten förändring iaf... Kanske minskat till 2 ml, men var 3:e timme istället... (O för er som inte vet... William får glukos o näringsdropp oxå! Och det ska täcka hans näringsbehov... Men detta går då rakt ut i blodet så det fyller inte magsäcken....)
.
Tillbaka till där jag skrev att det var föööör mycket för mej.....
Jag flippade ur totalt o skällde rejält på en sjuksköterska på avdelning o sa att om det ska vara på det här viset så kan dom få ta hand om William själv när det gått 4 timmar.... Jag tänker då minsann inte vara där o höra på Williams utbrott! O att det är klart att det kommer upp mycket ur sonden när han får vänta så länge på maten... Han skriker ju o e missnöjd i minst 2 utav dessa timmar i väntan på mat.... O att det va samma visa sist han skulle matas upp.... O att Williams system måste pressas! O att Sigge va helt slut i huvudet o att det e tortyr för William, o att Gunnar måste komma tillbaka snart för han har sagt nått helt annat än Sigge.... O att är klart att maten tar lättaste vägen upp när det ligger en slang rätt ner i magensäcken.... O att utan mat så produceras ingen galla o han kommer fortsätta att ha högt bilirubinvärde....
SÅ STÄNG DEN JÄVLA SONDEN O GE HONOM MAT OFTARE!!!!!!!!
.
Listan kan, som ni ser, göras ganska lång!
Självklart fattar jag att man måste ta det försiktigt med William eftersom att det inte va så länge sedan han opererades... Men samtidigt så vet jag att det kom upp mycket ur sonden sist o att vi va tvungna att pressa honom då... O Gunnar, som inte visat sej på hela veckan, sa i fredags att William skulle börja få mat i måndags o att han borde vara fullmatad bara på ett par - 3 dagar... Klart jag blir GALEN! O Sigge är tydligen "känd" för att vara väldigt snäll o inte vilja pressa de små.... Men vad är det värsta som kan hända?! Att han mår lite illa/spyr o då är det bara att backa! William får ju för fan ingen ärlig chans att ta hand maten själv!
.
Efter ca. 20 minuter kommer sköterskan in till mitt rum igen o berättar att hon "framfört mina åsikter" till Sigge o att vi skulle testa med att ge honom 5 ml var 3:e timme o sonden stäng 2 timmar, öppnen 1 timme!
Halleluhja! Tänk att det ska vara så svårt?!?!?!?!!?
.
.
.
.
Under dagen nu så har det gått kalasbra... William har varit betydligt nöjdare o det har bara kommit upp mellan 2-6 gram varje gång ur sonden dom timmarna som sonden varit öppen... Ett klart exempel på vad jag menar är att jag tänkte mej inte för förut i eftermiddags o bytte blöja, med sonden öppen! 24 gram på knappt 15 min kom det upp! .....Sen stängde jag den o svor på att aldrig göra om det igen!
.
.
- "Du har bra tur du William som har en mamma med ett sju-jäkla humör som vågar flippa ur så att du får mat.... Om jag hade tigit så svär jag på att du fortfarande hade gått på svält....."

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken underbar bild på er 2 Lizette. Helt fantastisk. <3

Bra att du står på dig vännen! mamma vet trots allt bäst innerst inne...!

2011-10-06 @ 06:41:42
URL: http://tiriana.bloggplatsen.se
Postat av: Maria T

Bra Lizette!!!! Stå på dej, du känner ditt barn bäst.. Visst ska man lyssna på läkarna men du vet ju hur det var sist du skulle mata upp honom och det borde ju fungera på samma sätt denna gången!



Hoppas allt blir bra och att ni snart får komma hem!



Kram från oss

2011-10-06 @ 11:44:20
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken underbar bild! Och vilken tur William har med en mamma som det är ruter i:-) Stå på dig Lizette, tänker på er varje dag. Kramar Ingrid

2011-10-06 @ 17:12:51
Postat av: Ane

2011-10-06 @ 20:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0