Jobbigt läge.....

Valde att surfa lite nu istället för att slå på en film o aldrig komma i säng..... :P
.
Just nu är läget inte så bra.... William sov hos mej månd-tisd.... O skulle egentligen fortsatt med det..... Men sedan fick vi prata med en dietist ang. Williams mat o viktuppgång.... Så då skulle han börja äta 50% Monogen ( en speciell mjölkersättning med lättupptagliga fetter pga. hans dåliga(?) gallflöde...) o 50% bröstmjölk.... O senare skulle det ökas till 75% monogen.... Han HATAR DET rent ut sagt! Han hurklar sej, spottar ut maten, skriker, får panik o blir helt sjövild!!! Så det hela resulterar i att han provoserar fram sina egna spyr..... Så det har varit väldigt jobbiga dagar.... Igår sov han på sjukhuset o gör det även i natt.... Jag vågar inte ha honom hos mej..... Tror visserligen inte jag "får" det heller.... Igår bad jag dom ta honom, men idag var det en självklarhet... Han har han fått mat i sonden f.r.o.m. idag, det som han inte orkat äta upp.... O när han spydde förut matade de på mängden han spytt upp igen i sonden... Blir alldeles matt..... Vissa mål går OK, vissa käpp-rätt-åt-helvete! Tycker så enormt synd om honom!
Han mättes i måndags o han är 58 cm lång o väger bara runt 4200-4300 gram....
.
Nu känns det istället som att jag aldrig kommer få åka hem.....
Lika bra o flytta hit till GBG, skaffa lägenhet o hela paketet.........
Ensamstående mamma med en allvarligt sjuk son dessutom känns det som....
.
Gnäll, gnäll, gnäll....
.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Laila

Lizette, det är verkligen inte gnäll...och du har all rätt att få ur dig allt du bär på inombords !

Du har hittills visat en styrka som är beundransvärd... samtidigt gör du/ni en "resa" som inte kan avbrytas förrän William mår bättre. Jag har sagt det förut men jag säger det igen... när man är mitt i "skiten" och tycker att man inte orkar mera ... på något sätt så finns det krafter kvar för att orka ett tag till !

Måtte det vända snart för dig lille William, kämpen, fightern ... det är du som ger mor o far styrka ... du fixar detta !

Kram på er !

2011-10-13 @ 09:07:31
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Ida

I början på nästa vecka kommer ett litet paket till dig och Wille... Hoppas det muntrar upp lite iaf...



KRAM

2011-10-13 @ 12:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0