Dreamer....

Första natten på Ronald ihop gick kalas! :) Helt underbart o ha honom hos mej! :D Dock blev det väääldigt lite sömn i natt, men vad gör man inte för sitt älskade barn?! Han sov iaf väldigt bra o det är jag glad över... Det var allt meck med mat var 3:e timme o värma mat o så som tog sån tid! :P
(Till anonym... Jag pumpar, o har gjort sedan vi kom hit till GBG... Han fick ju ingen mat alls i början av vår vistelse här... Så jag pumpade för att hålla igång produktionen.... Dock har jag inte börjat amma ännu o kommer kanske göra det, om jag ens KAN göra det, när vi kommer hem... Om jag skulle vilja amma nu så måste han vägas före, under o efter mat för o se så han får i sig rätt antal milliliter mat.... O vem orkar med det? Om vad gör ont? Amma? I så fall JA, med stora bokstäver o massa utropstecken!!!!! Men det är olika för alla....)

Hb-värdet låg på 100 idag så inget blod iaf.... Nya prover på bilirubinet ska nog tas imorgon...
Gunnar sa förut imorse att om inte han hade haft problem med lever/galla så hade vi fått åka hem efter helgen.... Allt funkar ju som det ska med tolvfingertarmen och det är jag oerhört glad över....

Igår slog det mej en sak....
Trots att jag visste det så har jag aldrig riktigt FATTAT, inte kunnat ta till mej det....
Vi har ett sjukt barn.... Det blev inte som det skulle när lilla William blev till i min mage.... Tanken är oerhört skrämmande.... Fast läkarna sagt att jag inte har kunnat påverka något så kan jag inte sluta tänka på det sättet.... Jag är oerhört glad över att vi redan har ett friskt barn... Då vet man iaf att vi KAN få det!
Jag kommer ihåg att under min graviditet med Elliot så tänkte jag att det gått så bra med allas förlossningar o barn i min närhet så snart bör det vara dax med något tragiskt.... O jag var väääääldigt orolig runt v. 32-35... Under Williams graviditet hann jag inte tänka så mycket alls.... Men denna gången var det vi som blev föräldrarna till det sjuka barnet....
Skulle aldrig i hela mitt liv vilja byta... William är mitt eget kött o blod, min son o dessutom en riktig kämpe! Hoppas för allt i världen att allt kommer igång snart............

Mamma älskar er!


Kommentarer
Postat av: Maria T - BF 6 oktober

Vad lika vi tänker Lizette!!!! Nästan så du tar orden ur min mun :-) När jag väntade Oliver så kände jag på mej att de skulle bli något knas pga att alla i min närhet hade lätta och smidiga förlossningar och friska barn.. Nu är ju Oliver frisk men under sjukhustiden var han extremt sjuk och som du säger så blir man så tacksam för så lite!!

Blir tårögd!! William är en riktig kämpe och hoppas att allt kommer igång av sig själv så ni slipper några mer OP..



Kram på er!!

2011-09-15 @ 16:23:13
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag menade inte om det gör ont att amma, det är såklart olika. När jag inte kunde amma mer fick jag tabletter som stoppa mjölkproduktionen. Det gör ju oerhört ont att ha mjölk i brösten o det inte får komma ut. Och pumpa ut så liten mängd hela tiden måste ju va plågsamt för dig?

Hoppas det blir bra för er! !!!!

2011-09-16 @ 11:19:58
Postat av: Carina Ragneheim

Åhhhh lilla duktiga Liz som har fått blivit vuxen så fort.... Allt som har format ditt liv. Ja läser och gråter .. Suck.... Allt blir nog bra tillslut.... Det håller ja alla tummar och tår för. Puss <3

2011-09-18 @ 17:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0