HIDA-Scint

Det gjordes som sagt en  HIDA-scint på William idag för att kolla utsöndringen av gallan i levern....
Provsvaren får jag imorgon av Sigge... Även blodprover ska tas; HB, bilirubin o levervärden....
Marcus har varit här o hälsat på idag.... Mkt trevligt o uppskattat... Han följde även med på scinten så det var skönt.... Skulle varit lite drygt annars o sitta rätt upp på en stol i 1 timme o titta på lilla Wille som låg knappt 10 cm ifrån en kamera som täckte hela honom... Man såg knappt att det låg en liten bebis där under, invirad i ett "vakum-täcke".... Wille va iaf jätteduktigt o sov genom allt.... :)
Nu ska jag gå o mata grodan för natten o sen utföra alla mina måsten innan jag kan krypa ner....
Ska vara tillbaka på fysiologen för sista "bilden" på scinten kl. 7.45.....

Nu när jag har SÅÅÅ mycket läsare kanske jag kan passa på o fråga er vad detta är....
Mammas andra lilla älskling där hemma, Tottis, har fått röda prickar... Det började med feber, några timmar senare fick han röda små prickar på magen o ljumskarna... Sedan händer o ansikte.... O dagen efter blev det värre... O fortfarande feber.... I början var det nästan 40 graders feber, nu när han får alvedon håller det sej runt 38,5... Vi har givetvis varit i kontakt med vårdcentralen men idioterna hade ingen tid förän imorgon.... kl. 13.30...
Såhär såg det ut dag 1....
O så här såg det ut förut idag, dag 2....
Mammas stackars älskling e supertrött, superkänslig o gråter för minsta lilla.... Gör ont i mej att jag inte finns där hos honom nu.... Men pappsen är ju hemma med honom iaf... Dock kanske han åker hit imorgon så får Tottis vara med farmor... Vi får se hur det blir....
Vattkoppor vs. Svinkoppor vs. Höstblåsor
Någon som vet?
(De kliar inte, men givetvis har han ont... O + att han även har några få blåsor på tungan....)

Kommentarer
Postat av: isabell

det ser ut som svinkoppor och de e jätte smittsamt. hoppas verkligen inte det är det. men hade ja varit du hade ja tagit med dessa bilder och frågat på sjukhuset vad de tror....kan ju ej vara bra om de e smittsamt och sin man kommer till dig imorrn då de kanske kan smitta wille.....vet ej om de kan bäras med så långt men ja hade kollat upp de då wille kanske skulle bli jätte sjuk om han fick samma då han redan är svag. lycka till och tänker på er varje dag och håller alla tummar och tår att allt ska bli bra =). kramar i massor

2011-09-22 @ 23:30:43
Postat av: Cai Hellner

Liz, det ar chickenpox, vattkoppor, he should be fine in a couple of weeks. Var han vaccinerad for vattkoppor.Har det varit flera fall pa forskolan, inkubation tid ar normalt 2 veckor.

2011-09-23 @ 01:47:48
Postat av: Melinda

ser ut som svinkoppor ja.... jag har ju haft det sedan jag var barn och kan få det även nu i vuxen ålder. tyvärr följer dem med livet ut =( känner igen blåsorna runt munnen...samma som jag brukar få. det e blåsorna som smittar när det e vätska i, när det e skorpor smittar dem inte. men man ska inte hålla på och pilla på dem... =) Käre kusin...vad händer nästa helg? eller i veckan? kram på er

2011-09-25 @ 19:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0