Resultat....

Börjar med Tottis..... VIRUSINFEKTION tydligen... Som hade blossat upp i blåsor... Penicillinkur, 3 ggr om dagen...
Skönt det iaf... Tur Mikael stod på sig o mer eller mindre tvingade dom att ge Elliot en tid.... Annars hade vi ju trott det var svinkoppor/vattkoppor som skulle gå över av sej själv...
Blir så JÄVLA trött på dagens vårdcentraler, och BVC för den delen!
Har pratat med Williams avdelning o det skulle inte vara några problem för Mikael att komma hit, om han inte hade några symtom.... O det har han inte så han har precis åkt hemifrån...

Lilla William då....
Min lilla groda har inget gallflöde.... Den vätskan de sprutade in i blodet igår som skulle "låtsas" vara galla, fanns kvar där inne i morse... Suck! (Den skulle alltså ha utsöndrats i levern med gallan o försvunnit ut genom gallgångarna o vidare genom tarmarna...) Bilirubinet hade ökat till 280!!!!!!!!! Så nu är det bestämt, vilket jag redan förstod förra veckan, att det blir operation i nästa vecka...
Tydligen var det fullt i planeringen, men William går före..... På måndag bestäms datumet....
Men, det jobbiga är ju, som det varit hela tiden, att vi inte riktigt VET vad som är felet ännu... När de "öppnar upp" honom så börjar de med o göra en röntgen för o se problemet... O sedan ta ställning till vad för OP som ska göras....
Han ska inte få TPN, näringsdropp, igen innan OP.... De vågar inte ge honom det eftersom att det inte är snällt mot levern o med hans höga bilirubinvärde är det inte bra o belasta levern mer än nödvändigt... Så lilla William stannar hos mamma, och pappa, tills OP ska göras.... Skönt o ha honom hos oss iaf...
Det ända positiva jag kan säga är att hans HB, blodvärde, iaf hade ökat till 118... I måndags var det ju nere i 85 o då fick han ju blod.... O det hjälpte iaf... :)
-
-
-
Over and out

Kommentarer
Postat av: kerstin

Hej!

Men lilla älsklingen då.. hur går det för er? det värkar som att nu kämpar för kung o foster land.. jag tänkar på er varge dag o hoppar så inerligt att ni får komma hem snart.. så att jag kan få träffa erat under värk....

Ja hoppas att du vet att att om det e något eller om du bara vill prata ev dig så e det bara o ringa dag som natt. jag fins här för er båda.. jag älskar dig gumman.. pussar fårn en orokig erstin <3<3<3<3

2011-09-23 @ 22:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0