Ultraljud

Ultraljudsundersökning idag kl. 13.30 av gallgångar, gallblåsa o levern... För o se hur det ser ut i dagsläget så vi kan jämför med längre fram... Som ni redan vet är ju Williams bajs väldigt ljust och det tyder ju på att gallan rinner lite dåligt... Hans "gulsots-värde" är inte helt perfekt ännu heller, det ena är bra men det andra värdet är fortfarande inte OK.... Det här gulsotsvärdet ska brytas ner i levern med hjälp av galla om jag inte missförstått det hela! :P
Har äntligen pratat med kirurgen Gunnar Göthberg oxå... :P (Vi har sprungit om varandra i flera dagar nu...) De var då, som jag redan förstått, nöjda med det de såg på passageröntgen i lördags o vi fortsätter öka på matmängden varje dag.... Idag har han börjat få 20 ml o nästan inget(!) kommer upp ur sonden... :D
När jag skulle gå från William förut vid 12-tiden så spydde han pyttelite... Första gången han spydde sedan........jag vet inte hur länge! Men de ökade ju mängen mat med 5 ml målet före o jag masade med honom, upp o ner i sängen... Så hoppas det berodde på det, men som sagt...det var vääldigt lite!



Nu ska jag traska bort till mammas groda igen, som förövrigt har fått ett fullständigt namn nu..... ;)
Jack Olof William Hellner!
Men än så länge får han nog fortsätta heta William Ragneheim här på sjukhuset, för enkelhetens skull.... :P





Maria H... Ja, men då vet jag ju till o med vem du är! :)
Maria T... Det där är ett riktigt dilemma! Men precis som du skriver så behöver man nog komma hem o "ladda om" batterierna lite... Om inte annat va det skönt o hälsa på pållarna o vovven o så! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0