Jajamen! :D

Vi lever, vi mår bra... Allt e kanon! :)

Vi har haft, minst sagt, fullt upp det senaste o jag har verkligen inte känt för att ta mej tid, min dyrbara tid, att blogga.... Tyvärr... Men nu e den riktiga vardagen igång igen så nu så... :)

Påskhelgen va magiskt bra! Kunde inte ha varit bättre... Min älskade vän Sandra va här fredag-söndag.... O vi hade lika kul som alltid, även fast vi inte träffats på riktigt sen jag lämnade Edith hos henne förra sommaren väl...? Hon kom o hälsade på mej o Wille i Göteborg i höstas o så kom hon hit o lämna Edith i Augusti men det va ju bara snabbvisiter så vi hann ju inte umgås på riktigt.... Älskade-Älskade vän! :D



Mamma o Morgan har varit i Billingen lördag till torsdag oxå så dom har jag träffat en del... Hatar att min mamma inte bor närmare! :/ Morgans dotter Jennie åkte med dom hit i lördags oxå så hon va med här hemma på vårt påskfirande.... :) Och min mormor såklart.... Och Lisbeth... Senare på kvällen kom grannen Micke oxå - Ett måste! Haha! :D Sedan ramlade det in lite annat kul folk oxå! :) Helt enkelt, en kanonpåsk! :)


--------


På skärtorsdagen så åkte jag ju till Mellerud o hämta Gamson o vidare till Högsäter för besiktning... Han gick ju såklart igenom så vi åkte vidare hem mot Ed... :) Gjorde ett kort stopp vid banan o red där innan... Han skötte sej kalasbra.... :)

På långfredagen så drog jag o Sandra till banan igen när hon kommit dit o turades om att rida.... O jag hoppade för första gången på 2,5 år.... Helt sjukt! Haha! Hoppade bara 5 1/2 som det kallas.... Väldigt simpelt men fruktansvärt kul övning.... :) Hoppade upp till 1 m.... Duktiga, klockrena pålle! :)

Lördagen så skrittade vi ut på lite längre tur, jag på Gamson o Sandra på Edith som tyckte det va skönt o komma ut o röra på sej... :)

Söndagen va jag död som en sill så vi beslutade oss för att åka till banan igen så Sandra fick rida ordentligt innan hon åkte hem... Jag försökte mej oxå på o rida, men min hjärna ville inte samarbeta! Haha! ;)
Vi hade även bytt nosgrimma på tränset... Innan reds han med remontgrimma men han krulla ihop sej så lätt o gick på bogarna.... Så vi beslutade för att testa pullargrimma.... Hästen blev som förbytt! :) Helt plötsligt krulla han inte ihop sej alls o jobbade på ett korrekt sätt! Underbara häst! :) Sandra älskar hästen oxå, så kul när andra oxå gillar hästen... :) Hehe!

Måndagen blev jag magsjuk med världens feber! Uuuurk! Det va inge roligt kan jag lova.... Ett halvt dygn senare så blev Mikael lika dålig.... Mamma o Sandra oxå.... Usch!
Jag o Älskling låg platt fall i 2 dagar.... Älskling tog det lite längre tid för att repa sej då han även hade värk i varenda led i hela kroppen.... Det slapp jag, tack o lov... Jag har bara gammal, hederlig tränignsvärk! ;)

I onsdags blev det en liten spontantur till ridbanan igen med Gamson... Denna gången blev det hem till Therese, där Kalle stod uppstallad våra sista år tillsammans.... Så kul o träffa henne  o Jonas igen! :) Jag o Therese red ihop o mamma va min coach o hinder-nisse för vi gav oss på 5 1/2:an igen... Hästen va lika klockren som alltid... :) Hoppade upp till 1,05 i båda varv... Duktiga, duktiga häst... :)

Igår red vi ut i skogen o busade, han försökte vända ett par gången o krångla men det gick bra, jag röt som en karl o smiska till honom lite så gick han dit jag ville... ;) Haha!

Idag står spontan-träning på schemat! :D Min tränare Ann-Louise hörde av dej igår o sa att hon skulle till Ed o ha träning idag... Jag har svävat på rosa moln sedan dess..... :)
Ingenting kan stoppa mej nu! :D Jag älskar livet!!!!

Jag har lite jobbiga beslut framför mej med Gamson...
Jag trodde han va tung, valpig o inget sug i hoppningen... Inget illa menat alltså, men jag hade fått för mej det bara... Och alltså att det mesta berodde på att han e stor och en väldigt maffig häst.... Och så ung.... Inget jag trodde skulle vara förevigt alltså... Men han e ju inte alls tung att hoppa, det lilla jag har gjort hittills iaf... Han suger mot hindret o hoppar som vilken hopphäst som helst! :)
Åhhhh, e så kluven! I love the horse! :D He´s a keeper, som Sandra säger! ;)






Sandra o Gamson i söndags! :)

----------

Barnen e tokiga.... :)
William har börjat krypa riktigt nu, men ålar sej e fortfarande mest, det e bättre o ett snabbare sätt tycker han.... :) I förrgår började han resa sej mot möbler... Helt sjövild... Så nu går jag runt o har hjärtsnörp mest hela tiden.... För han har ju ingen vidare balans om man säger så... Hehe! ;)
Han hade ju en period där han åt dåligt ju, och det blev ju inte bättre... Så under påskhelgen började vi med nya rutiner.... Morgonmålet är en ny, mjölkfri havrevälling med fett-tillskottet, tidig lunch är den gamla vanliga mjölkfria gröten, senare lunch är, i dagsläget, en halv burkmat... Inte alltid en hitt men han äter det iaf.... :) Runt 6 tiden blir det gröt igen o på kvällen, runt 8-9 så blir det välling igen.... Detta trivs han bra med, o han ÄTER för en gångs skull! :) No-more fu**ing Neocate alltså! Bläää! O ingen mer risbaserad välling!
Elliot kommer med nya ord hela tiden o härmar de orden vi säger.... Han vill nästan aldrig hjälpa till med något längre, vilken han gärna gjorde innan... Haha! Nu e han bara vrång för det mesta! Haha! Tur han e så söt! ;)











Förövrigt har det varit en mkt effektiv dag! :) Gick upp kl 6 med Mikael o slängde ut hästarna.... Kl. 7 var jag inne igen o hade mockat o fixat hela stallet.... Skönt o ha det gjort.... :) Kl. 8 vaknade William o klockan 8.45 vaknade Elliot! Helt otroligt... ;) Men han gick ju o la sej 21.30 igår för vi va på kalas hos "morfar" som fyllde år igår.... :)

Efter 12 kommer Ann-Louise hit o ska hjälpa mej slänga in Gamson i transporten, Mikael jobbar ju till 13 så när han slutat så hämtar han barnen uppe på ridbanan i Hästeberg.... :)
Denna dagaen kan inte, får inte gå fel! :D


Men nu ska jag äta frukost... Vi hörs kanske senare, annars kommer det helt säkert en update imorgon iaf.... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0