Jepp, vi lever! ;)

Haha, Jag har märkt att folk börjat sakna mej o mitt skrivande.... :)

Här e läget bra, full fart som vanligt! Idag har jag o barnen varit nere på familjecentralen, Piggelin! Trevligt - Trevligt! Gjorde hand o fot avtryck på båda barnen! :)
Sen när vi skulle åka hem tog det trevliga slut....... Elliot va PAIN-IN-THE-ASS o vägra städa upp efter sej! Han hade hällt ut en hel back med duplo o jag tyckte han kunde städa upp efter sej! En hel timme tog det för honom.... Suck! Bättre än i söndags iaf! Då tog det 2 timmar för honom att städa upp här hemma! Jävla dretunge! Han är i sin värsta trotts-period hittills.... Men jag har vunnit varje gång o jag kommer göra det framöver oxå! Grrrr...!
Men annars har han blivit en väldigt gosig kille... Han kan sitta o mysa i soffan o kolla på Disney Channel, gärna i knät! Myyys! Det har inte han gjort sen........han va 4 månader? Kramas o pussas gärna! Nya ord kommer nästan varje dag! :) Ska fixa en lista på alla ord han säger under dagarna framöver här.... :) Lyssna o notera! :)


William då... Ja, han spyr, e lycklig, äter, spyr o e lycklig, skriker lite, äter o sover...... Haha! Han sover ca 2 tupplurer om dagen.... Beroende på vad jag gör... Är jag ute o gör stallet sover han gärna läääänge! Åker vi bil sover han gärna läääänge! Sover han i soffan utan Elliot hemma sover han oxå gärna länge! Är Elliot hemma sover han knappt nått! ;) Haha! Dels vill han inte missa nått o sen så råkar han alltid bli väckt eller vaknar efter en liten stund bara.... Som sagt, man kan ju missa nått! ;)
Vi kämpar på med både mat o den nya gröten... Det där med sked är ett jäkla påhitt tycker han! ;) Men igår gick det faktist helt OK! Han får numera Sinlac(?) mjölkfri gröt....

Nu till nått fantastiskt skönt..... Vi var på BVC igår, min lilla kämpe hade gått upp 600(!!!!!) gram på 2 veckor!!!! Hallelujha!!!! Så nu har jag en 7 kilos bebis i huset, 7,1 kg för o va exakt! ;) Jag blir så lycklig!!!!
Skönt o slippa vara orolig för att han inte går upp i vikt!!


Nu till Edith.....
Henne red jag i både söndags o måndags.... Söndagen hade vi "trava-så-mkt-vi-kan-dag"! Hon va sååååå duktig!!! :) I måndags stog barnvagnen ute med en sovandes William o vi red på åkern neranför! :) Funka kalas, det ska göras om imorgon! Dock så är det inte så jämt o bra på åkern... Men vi gör så gott vi kan! :)


Nej, nu ska jag gå ut o mocka stallet...
Inte hunnit med det idag o min man bor på jobbet denna veckan-----> Typ!


Kommentarer
Postat av: Maria T - tvåbarnsmamma

Gud så skönt att han går upp i vikt :-) Så glad för eran skull!!! 600g är ju verkligen jätte bra på bara 2 veckor, fortsätter han i den takten är nog snabbt tillbaka :-)

2012-02-15 @ 22:11:17
URL: http://oliverspock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0