Love it vs Hate it!

Så är det!
Antingen hatar man touchmobiler, eller så älskar man dom... Jag HATAR dom! Vägrar äga en sådan!
Antingen så älskar man en viss typ av ridhjälm, eller så hatar man den!

Jag har nämligen beställt min ridhjälm nu....! :) Är såå nöjd! Men jag VET att folk tycker att den e SVINFUL och andra bara älskar den, precis som jag! Men det gör inget om ni tycker den e svinful, ni slipper ha den på ert huvud, jag lovar! ;) Dessutom så FÅR ni inte ha det, Haha, jag är rädd om min fina, nya hjälm! :D
Jag älskar designen på den! Tycker den e häftig och annorlunda! :) Jag vill inte ha någon ridhjälm som alla andra har... :) Det e ju inge kul..... ;)

Här kommer massa info om tillverkaren, läs gärna! :)

Uvex - världens största hjälmproducent

Uvex är världens största hjälmproducent och störst inom de flesta risksporter där hjälm används. I årtionden har de utrustat ett stort antal landslag inom alpin skidåkning, skidhopp och skeleton vilket har givit stor teknisk kunskap och erfarenhet som använts vid utvecklingen av Uvex ridhjälmar. Gör som vårt svenska hopplandslag och rid i en Uvex ridhjälm!

Toppsäkra och lätta

Uvex ridhjälmar är toppsäkra och stabila men ändå superlätta (330-390 gram). Den låga vikten kan hållas tack vare att uvex alltid köper det bästa materialet som finns på marknaden. Alla nya material testas och uvex kan därför garantera den bästa säkerheten. Ridhjälmarna följer de högsta säkerhetsföreskrifterna enligt standard EN 1384 och är en av de absolut säkraste på marknaden.

Rätt stil och passform för dig

Uvex ridhjälmar finns i många olika modeller, färger, mönster och utföranden därför hittar du lätt någon som passar just din stil. Hjälmen kan också enkelt storleksanpassas tredimensionellt i längd, bredd och höjd för bästa passform och passar därför de flesta perfekt.

Speciellt ventilationssystem i fp-modellerna

Ventilationssystemet i fp-modellerna kanaliserar luften i två vägar. Hälften av luften går i kanaler in till huvudet där det bildas varm luft av kroppsvärmen. Andra hälften går i kanaler mellan inner-och ytterskal där luften är kallare. När den kalla och varma luften möts bak i hjälmen får det en extra cirkulationseffekt av att högtryck och lågtryck möts. Detta är den stora skillnaden jämfört med andra ventilernande hjälmar som bara har ett skal där luften endast går rakt in till huvudet.

Avtagbart och tvättbart foder

Hjälmarna har klimatreglerande, anti-allergiskt foder som är avtagbart och tvättbart. Du kan också köpa olika typer av foder till hjälmen som du anpassar till årstiden.



-------------------------------------------------------------------------------------

Jag valde att köpa en Uvex Replica!





Kommentera gärna vad ni tycker! Det e alltid kul o höra, om ni hissar eller dissar den! :D


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den va fin Liz. Den ser lite fräck ut ;-) och bra att den passar till mig också. Bra med hög säkerhet. Men ta det nu lungt även efter att Du fått den :-) <3

2012-02-20 @ 21:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0