Dagen börjar äntligen ta slut...

Är helt färdig! Kom inte hem för än halv 5! Inte trodde jag att det skulle ta hela dagen... Suck!
När vi kom dit så pratade vi med läkaren o dietisten.... Inge mer bröstmjölk.. Ska fortsätta med neocate, liquigen och små smakisar.... Han va oxå ev. börja få tillskott med kolhydrater i maten, Maxijul... Dietisten på NÄL skulle kontakt dietisten nere i Gbg o diskutera....
Och detta är ju pga hans dåliga viktökning... Han följer sin kurva fint, men vi vill han ska få "lite mer kött på benen".... Idag vägde han 6420 gram...
Efter läkarbesöket va det dax för o sticka... 2 ggr i varje armveck, totalt 4ggr!!!! O ändå lyckades dom inte få en droppe blod i provrören... Suck! Så det blev till o emla, bedövningssalva, båda handryggarna och 2 plåster på huvudet... Sen skulle vi vänta i minst 1 timme...

Jag o Wille åkte ner till Överby o shoppade loss lite.. Hehe! ;) Elliot fick 3 t-shirtar, 1 långärmad tröja och ett par svarta slim jeans.... Wille fick 3 body's, 1 par svarta velourmjukisar och en söt stickad/virkad mössa med öron...
Och jag hittade även en BH jag gillade o den har redan fått mer än Godkänt av Älskling! ;) Gillade mest att den kosta 75 spänn för den va på REA, tidigare pris: 250 spänn!

Väl tillbaka på sjukhuset igen gjorde vi iordning för ännu ett försök till blodprov, i huvudet... Denna gången lyckades dom tack o lov! Sen fick vi äntligen rulla hemåt.... O då skulle vi hämta ut våra emla-plåster till nästa gång vi ska ner o ta prover, o W skulle ha mat.... Kom därifrån strax innan halv 4! Herregud säger jag bara! Tvivlade för en sekund på att vi aldrig skulle komma hem!


Ringde ner till Dagvården för o få provsvaren... Alltid lika hemskt! Vet inte om man vill höra det dom säger, vet inte om man VÅGAR höra, hjärtat stannar för några sekunder i väntan på svaret från sjuksköterskan....  Man slutar andas.... Och så hör jag: Bilirubinet ligger på 79... Yeees! Tänker jag, MEN lång väg kvar att gå! Alltid bra det går neråt iaf! Så jag är lättad... De andra levervärdena var något förhöjda, men bättre än sist... PK't hade det inte kommit svar på ännu.... Men det var 1 levervärde som var högre än sist... Fattade inte vilket... Inte lätt o prata med en helt ny sköterska som inte är insatt i vår situation....
Priset slogs nog för ICKE-UPPDATERAD av en sköterska jag träffade idag som skulle hjälpa mej o mäta o väga W när vi kom... Hennes kommentar är: "Men OJ, vad har han gjort där...?" Och pekar på hans tejpade ärr på magen.... Hallå?!?! Ska de inte ha koll på vad som hänt med barnet som kommer in? Jag menar, LITE KOLL åtminstone... Blir så trött!



Nej, nu ska jag ta hand om tvätten, sen duscha o sen invänta Älskling! Vi hörs!



En av Body's-arna W fick idag... :)
Han är min lilla Hjälte! <3 Storebror oxå såklart! <3


PS. Tack för alla tummar o tår som hållits för oss idag! <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Min älskade Lizette Du är så stark och duktig. Jag önskar bara att jag var närmare Dig så jag kunde ge Dig lite hjälp ibland :-( men nu är jag här och du där men jag känner att jag måste ha gjort rätt när jag uppfostrade Dig och Marcus för "krig" men jag önskade inte Dig detta. Du är en kämpe och jag kämpar med Er fast jag är en bit bort. Mina tankar är alltid hos Er <3<3<3 jag älskar Dig och lilla familjen <3

2012-01-25 @ 21:46:57
Postat av: Ida

Men!? Han väger väl inte lite???

Han väger 1 kilo under Ellen och hon är två månader äldre.... Han måste väl ligga lite under medelkurvan?



Kram

2012-01-25 @ 22:50:34
Postat av: Jessica

Vägde Linn idag och hon vägde 6680 så inte stora skillnaden! Han är snart ikapp! Huvudsaken är ju att de följer sin egen kurva.



Och det där med sköterskan är ju ganska typiskt. I Noahs journaler står det "flickebarnet" från BB och på läkarkontrollen på BVC sist blev det också fel kön. Men vad glad man blir de få gånger någon verkligen läst på!



Ni är så duktiga som kämpar! Håller tummarna för er!

2012-01-25 @ 23:02:47
Postat av: Anonym

Håller med tidigare talare. Du/ni är så starka, duktiga och ena riktiga kämpar!!. Ändå ngt positivt att ett värde gått ner, om de andra håller på att gå upp och ner är det väl ändå ok om de inte rusar i höjden alldeles för mkt. Han ser ju så pigg och stark ut på bilderna och jag tycker det ser ut som han fått lite "hull" mellan bilderna du har lagt ut. STOR styrkekram till er. Faster Ingrid (som bor alldeles för långt bort:-(

2012-01-26 @ 17:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0