Lyssnar - Lyssnar inte?

Läkaren på Drottning Silvia's: -"Varför bytte ni till BabySemp?"
Jag: -"För att jag inte vill att han ska äta hypoallergen mat när han inte är allergisk, jag är rädd att han ska utveckla allergier som han egentligen inte har... O sen så spyr han av Neocate o han äter nästan aldrig upp den!"

Alltså, varje människa i världen fattar väl att jag vill ge honom modersmjölkersättning som är baserad på mjölk när jag säger så..... Trodde jag....

Läkaren på Drottning Silvia's: -"Okej, men då kan vi ju ge honom Pregistimil..." Bla-bla-bla....
Jag: -"Kalasbra..." Bla-bla-bla...


(Givetvis bytte jag till Babysemp med samråd från både läkare o dietist på NÄL.)

Nu fick jag med faktablad om Pregistimil....

"Pregestimil Lipil är en hypoallergen och näringsmässigt komplett modersmjölksersättning för spädbarn (från första levnadsveckan) och barn med fettmalabsorption och/eller komjölksproteinallergi med symptom som långvarig diarré, andra gastrointestinala symptom eller "failure to thrive". Proteinet är höggradigt hydrolyserat och därmed hypoallergent. 55% av fettet är MCT-fett. Den stora andelen MCT-fett gör Pregestimil Lipil lämplig för barn med fettmalabsorption. Valet av glukossirap som kolhydrat gör produkten lättabsorberbar. Pregestimil Lipil är fritt från hela komjölksproteiner, laktos, sojaprotein, galaktos, gluten och sackaros."


Nu får han ju ett hypoallergen mat igen!!!!!! Trodde inte jag kunde vara mycket tydligare? Visst, MCT-fettet i denna maten är jättebra för William... Men finns det ingen specialmat baserad på mjölk med MCT-fett??? Och om det nu inte finns det, varför sa inte läkaren det till mej då??? Hon sa ju att han kunde få Pregistimil när jag sa att jag ville ge honom "ICKE-HYPOALLERGEN"!!!!


BLir så förbannad på folk alltså!!!! :@!¤###!!@


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0