Nya rutiner!

För mej o Älskling, för en gång skull... Hehe! ;)

Rygglyft x 50
Sit-ups x 50
Och armhävningar x50

VARJE KVÄLL!

Jag kan däremot inte gör armhävningar så jag får väl göra 75 situps o rygglyft istället! :)

Torsdag kväll: Check!


Förövrigt har det varit en dålig, tråkig och icke-pepp dag! Ingen bil, som vanligt, o ingen barnvagn.... Suck! (Glömde ta ur den ur bagagen igår....)


Nu ska jag fixa iordning W för natten... Älskling e ute o tar in hästarna!
Förresten, W gjorde premiären i hoppgungar förut, han ÄLSKADE den! Han satt säkert 30 min o bara hade det underbart.... Jag fick lyfta ut honom efter en halvtimme då jag personligen tyckte det räckte... Men han va då så lycklig så o hade nog mer än gärna suttit där en stund till! :) Bilder kommer imorgon! :)

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Maria T

Inte göra situps Lizette!!!!!! Plankan är det man ska göra efter förlossning :) bygg upp de inre magmusklerna innan du går på de yttre... Finns risk att få delade magmuskler.. De är just de som sker när man är gravid och de kan ta tid innan de går tillbaka...

Så mitt tips är att köra plankan 30 sekunder 3 rep med 30 sek vila mellan... Sen kan man öka på till 45 sek gånger 3 rep och därefter 60 sek gånger 3 rep :)



Bara ett litet tips från mej ;)



Kram

2012-01-26 @ 22:42:50
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Maria T - tvåbarnsmamma

Föresten...tack för tipset angående dregglisar!! De hade ju en massa fina och hela 20 kr billigare :-) Blir nog inköp därifrån

2012-01-26 @ 23:13:27
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: Mamma

Duktiga Lizette <3 Men ja håller med Maria. Gör plankan x 3 och öka tiden för hur länge du orkar göra den :-) gör sen alla rep x 3 och öka antal allt eftersom du blir starkare och du kan också göra utfallssteg och/eller knäböj för rumpan :-) men plankan ä viktigast med tanke på Mikaels rygg och dina graviditeter :-) puss och kämpa på. Morgan har anmält oss till Karlstad milen så ja får också börja träna regelbundet :-) puss <3

2012-01-27 @ 06:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0