Tisdag!

Imorgon är det NÄL som gäller.... Like nervöst som alltid! Hoppas på en förändring när det gäller maten! Han spyr av Neocate oxå nu, varje morgon kommer alltid världens kaskader! Blir så trött på det...
Igår fick han bröstmjölk för första gången på hur länge som helst.... Sist han åt det var på Ronald o när jag sen skulle rapa honom kom all mat upp igen över hela golvet i matsalen! Lite jobbigt! Sen dess har jag inte vågat ge honom det, även fast jag vetat att det inte berodde på maten.... Men igår som sagt, så gav jag honom 150 ml ungefär o med lite liquigen i och han behöll alltihop! :)

Igår sparkade jag även mej själv i arslet o la upp lite morotspuré som jag hade köpt i en skål.. O blandade lite neocate med det... Han tyckte nog det smakade jättegott för han smaska som attan... :) Men sen efter det fick han neocate o då kom all puré upp igen... Suck! MEN, han fick då öva på o äta med sked iaf... Han e inte speciellt duktig på det.. Hehe! Nya dag med purén idag!
Har bestämt att han minst 1 gång om dagen ska få någon slags puré eller gröt o smaka på... Inge mängder alltså, utan lite granna bara... :)

Elliot är hemma från dagis idag för han ska vara där en heldag imorgon, alltså från halv 7 till 16.... Så då blir det ju hans 15 timmar totalt denna veckan iaf... :)
Snart kommer Mikaela o Haley hit på besök.... Kul o hitta på nått iaf!


William har haft lite problem med magen det sista.. Sen färgen blev bra så har han varit lite seg o hård i magen, inte alls bajsat morgon o kväll som han gjort tidigare... O det känns som att om han är lite hård i magen så kan även det påverka att han spyr så! Jag vet inte....
Han är då förövrigt en pigg o glad kille som mer än gärna ligger på magen nu iaf... Rullar runt för fullt åt alla håll... O han försöker lägga sej på magen i soffan o det går sådär med alla kuddar... Haha! Så för det mesta ligger han nu på en filt på golvet så han kan rulla fritt.... Han rullar även över på magen i sängen om han inte är trött när han ska sova.... Hehe! Inte sååå smart! :P


Har jag förresten sagt att jag råkade hälla kokande vatten på mitt ben?!
Jag hade kokat vatten till W o skulle hälla upp i nappflaskor för att ha till hans mat... Så jag står där o ska hälla från kastrullen o så kommer det världens finaste stråle, för långt, och rätt på mitt ben! Det gjorde så ont så jag fick inte fram ett ord, inte ens en svordom, som jag annars brukar vara så bra på... Hehe!


Så nu har jag ett förband med Inotyol-salva.... Det har suttit sen i söndags, men om jag tar bort det så kan jag ju varken ha kläder på benet eller göra nått vettigt för det gör ont.... Så det får allt sitta där ett tag till... :)

Här kommer några bilder...









Storebror hjälper till att mata Lillebror.. :)

Fler bilder kommer i ett lösenordsskyddat inlägg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0