Tisdag morgon!

Har haft ganska så fullt upp det senaste! :)
Igår var jag o Kerstin iväg till Nordby o shoppade lite... Hon behövde fylla upp sin garderob så jag o barnen följde snällt med! :) Elliot fick dock en Bärgarn-tröja o ett par shorts... O jag en bikini o en bh... Mkt välbehövligt alltihop!
Kissandet med Elliot gick kalasbra.... :) "Vi" kissade 1 gång på vägen.... 2 gr på toaletter på Nordby... och 2 ggr på vägen hem... Mammas duktiga, stora kille! :)
 
-------------------
 
Tävlingen med Gams i söndags då.....
På något konstigt sätt så hade jag gått upp ur sängen o stängt av väckarklockan i sömnen, utan att komma ihåg det för fem öre! Suck! Hade tänkt åka kl. 7, men istället ringde Helena o väckte mej kl. 7 när hon va påväg hem till mej... Suck! Så kl. 7.25 kom vi iväg hemifrån.....
 
Väl där nere var det lite panik att hinna med allt, tävlingen hade redan börjat så gå banan va helt uteslutet... Så från att vi hade parkerat bilen, gått till sekretariatet o anmält o betalat, hunnit snegla lite på banskissen, lasta ur o göra iordning Gamson, HOPPA fram, befästa banan helt, hoppa banan o vara tillbaka till bilen igen hade det gått 30 min...! Haha! Men som jag sagt hela min "tävlingskarriär", jag presterar som bäst när jag e stressad o har ont om tid! :) Hehe, tur e väl det...
 
När jag hade kommit upp på Gammons rygg misstänkte jag att jag fick gå in på framhoppningen direkt, vilket stämde... Så in där, travade ett varv, bytte varv o galopperade en kortis i båda varven... Hoppade räcket, klockrent.... Hoppade oxern, trodde jag.... Haha! Helt plötsligt tittar Gams jättemkt på hindret o sprang bredvid o jag va inte med på det för 5 öre så jag höll seriöst på att åka av! Haha! .....O jag blev fly förbannad, går tillbaka samma väg han gled ut o sparkar på honom... Ny anridning o han hoppar lite halvtveksamt! ......Kommer på det en gång till... Klockrent språng! Sen tog vi räcket en gång till o fick pusta ut i några minuter innan det va vår tur....
 
Hinder nr. 6 va 2 hinder, ett alternativt... En oxer, eller ett mindre räcke med vattenmatta under... När jag gick in på banan gick jag fram till vattenmattan o kikade lite snabbt.... Kände direkt på Gams att NEJ, det här hoppar vi inte... Haha! Han va tittig nästan på varje hinder, tur jag hade spö med mej, det va min bästis genom banan och framhoppningen!
Vi flög över varje hinder o han va inte i en enda bom, högt över o han va superfin! Hade bra flyt o samspel, o han va verkligen med mej! Så härlig känsla! :) Och Helena o Kerstin tyckte det såg riktigt bra ut! :D
Vi blev felfria o fick en clearround-rosett! Haha! O jag blev som en liten "ponny-unge", överlycklig över den lilla rosetten! Haha! Min o Gamsons första ihop juu!!! :) 85 cm va banan på, kanske jag glömt o nämna...
 
Så nu jäklar e det färdig tramsat på Pay 'n jump, han behöver "riktiga" hinder för att hoppa bra! När vi e på Ed o hoppar e han ju nästan i varje bom! ........Han va riktigt "tittig" på tävlingen alltså, men det tycker jag bara e bra i detta fallet, då e han verkligen med mej, hoppar lite högre o jag VET att jag måste driva lite extra! :)
 
Jaja, kort o gott; UNDERBARA HÄST! :)
 
Tyvärr e dessa de enda bilderna jag har o bjuda på från tävlingen, men kameran hanns inte riktigt med... Haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0