Fredag!

Trött som en liten gnu.....
William ville promt ha mat kvart över 6 i morse, bara till o gå upp snällt! :P Hans önskan är min lag! :D
Kl. 7 hörde jag Elliot traska ut ur sitt rum o ropade på mej.... Och där va kaoset igång... :P
Nu har jag o Elliot precis ätit frukost framför tv:n o jag ska strax ta tag i lite sysslor här hemma....

Tänkte dammsuga undervåningen, vattna blommor o hinna tvätta en maskin innan klockan blir 12 iaf...

Isabell o hennes lilla dotter Thea kommer o hälsar på idag, runt 13 tiden...
Det är tänkt att vi ska komma ut på en ridtur på Edith... Hoppas Mikael hinner komma hem, det underlättar livet en hel del! Men om han inte gör det så får vi lösa det ändå; 3 barn, 1 häst! :)



Flytten av Gamson igår gick bra... Så kul o träffa dom båda igen! Stallet de har flyttat till va jättefint! :) Men släppa in sina hästar mellan 15-16...? Vilka människor gör det frivilligt? Särskilt nu när det är ljust till 18... Jag förstår om man ska rida eller så o tar in sin häst, eller om hästen varit svett efter ridning, etc... Men släppa in alla hästarna vid den tiden "bara för att"...... Seriöst? Idioti om ni frågar mej... O vem fan vill mocka ihjäl sej i onödan?
Hoppas Karro kan lösa det med någon annan hästägare som vill ha ute sin häst längre.. Det e ju fan elakt o ta in dom så tidigt...... Särskilt när han e van vid att vara ute från typ 4 på morgonen till typ 23 på kvällen....

Här i Bastorp åker hästarna ut 6.15 på vardagarna o får alltid frukosten ute.... Motvilligt tar vi in dom som tidigast halv 9, på helger kan de vara ute till 22-23.... På helger e vi lite latare o då kommer de ut mellan 7-9 typ...
Inte fan skulle jag för allt i världen ta in hästarna kl 16? Varför liksom?

Sååå, nog ältat om det här....




Gårdagens provtagning då....
Bilirubinet hade sjunkit till 29!!! :D Lycka! De andra levervärdena var ngt förhöjda fortfarande, men bättre.... Ett prov, ALAT(?), hade stigit sen sist så läkaren ville att vi skulle ta nya prover om 2 veckor för o se vart det tar vägen... Så den 16:e kl. 9.00 ska vi ner igen...



Förresten... Har jag nämt att Wille "ålar" som en tok....? Han ligger aldrig kvar på filten gå golvet längre.... Han vänder sej i riktning och tar sej därifrån lätt... Om han får tag i t.ex. bordet så häver han sig framåt....



Nej, nu e det medicindax o snart matdax igen....
Ska försöka ta lite bilder snart... Mikael fick låna min kamera förra helgen o den ligger fortfarande kvar i hans bil.... Blir jag förvånad? Nej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0