Friday...

Då va det fredag igen ja.... :)

Igår åkte jag o barnen till Karlstad o hämtade Roxie... :) Hämtade upp mamma i Grums oxå så hon följde med...
Stannade där en stund innan o åt lunch, sen åkte in mot stan, kl. 15 hade vi fått tid.... Sen stannade vi även där en liten stund på hemvägen så William kunde äta, eftersom att han inte åt en droppe av flaskan jag blandade till honom första gången i Grums! Suck, han får ju inte missa något, särskilt inte på nya ställen..... ;)

Roxie mådde då bra.... :) Hon har dessutom börjat löpa... Hehe! Så nu är Bonzo GALEN o piper hela nätterna! Väldigt förståeligt, stackarn!!!
Nu ska hon ha specialmat ca 5 ggr om dagen och om 2 veckor borde hon vara fullmatad i mängd igen.... Dessutom så får hon antibiotika och "snälla bakterier för magen" på påse 1 gång om dagen...
Hon verkar då vara väldigt glad för o vara hemma igen.... Lill-tösen!!! <3

Jag säger bara, Tack Gode Gud för försäkring....
Slutfakturan blev: 30 741 kr.
Agria betalade: 24 177 kr.
Vår summa att betala: 6 564 kr.

Jag ska aldrig någonsin överväga att inte ha en hund försäkrad i 50 tusen veterinärvård... Jag har ju bara erfarenhet av sjuka/skadade hästar och de kommer ju inte ens i närheten av vad en hunds kostnader kan komma upp i.... Visst, det kan ju självklart bli dyrt för en häst oxå, men det är nog svårare att komma upp i dessa kostnader.... En hund håller de nog gärna kvar för observation....
Jag har då iaf aldrig någonsin varit i närheten av dessa kostnader med en häst.....


Undra vad vi ska hitta på idag.....?
Imorgon drar jag ju troligen upp till Håbol med Edith... :)
Sen vid 14 tiden så sticker jag till Göteborg på tjejfest! Ska bli så fruktansvärt jäkla kul!!!! :D


Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0