Hästdag!

Dagen har verkligen gått i hästens tecken!
Åkte som sagt till Rostock i förmiddags o det gick kanonbra när Anita skodde honom... :)
Sen pratade vi lite o sen beslutade vi oss för att rida....
Och det va sååååå fantastiskt jävla underbart! Jag har fasen inte ridit på riktigt sen Augusti 2009! Jag har bara "åkt" unghäst sedan dess.... För första gången kunde jag verkligen rida, kräva något av hästen, om hästen inte lyssnade - gå på ännu mer! Åhhhh, det va så underbart!

O Gamson då, vilken häst, vilken trav! Jesus amalia! Jag kunde ju för fasen knappt rida lätt, hade full show med att försöka hålla mej kvar! ;) Haha! ....Eller ja, jag kunde rida lätt, för varje steg han tog så sköt han mej ur sadeln mer eller mindre!
Det va sååå himla kul.... Tyckte faktist han gick jäkligt bra stundvis, efter en liten stund när jag kommit in i det hela! ;)
Hoppas innerligen Karro tyckte om när jag red o att hon gillade mina små tips o knep.... :) Så kanske jag kan göra det igen.... :)

Sen när jag kom hem så gav jag mej ut på en tur med Edith... Lilla Edith, med sina korta, mesiga fullblods-trav! Haha! Men hon e min duktiga fröken iaf! Hon va klockren som alltid! :) Va ute i 40 min o red i alla gångarter!
Fina-Fina Edith! <3


Nej, nu ska vi spela spel så jag slänger upp bilderna från idag imorgon istället! ;)


Bjuder på en; snyggingen Gamson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0