Hur faan tänker dom egentligen?

Är så förbannad på kommunen så jag vill spy på dom!
Eftersom att jag e mammaledig så har jag bara rätt till o ha Elliot på dagis 15 timmar i veckan.... O de har bestämt att det är månd, tisd o torsdag...

Men grejen är att på onsdag förmiddag är det babyöppet för barn upp till 1 år på Piggelin, familjecentralen, fram tills kl 13... Alla andra dagar är det 0-5 år o det e ju inte lika kul o vara där med Wille då....
Jag va ju på Babyöppet för 2 veckor sen o tog med mej Elliot, just pga av detta dagis-dilemma....
Pratade med dagis om detta o de har ju sina regler o personalbrist... bla-bla-bla!
O idag pratade jag med hon som har hand om Piggelin mesta dels, och det va tydligen inte alls så populärt att man har med sej syskonen om de är över 1 år.....
Jag menar, hur faan ska jag lösa detta då? Den enda aktivitet där fokuset faktist ligger på W? Inte alls kul o åka dit någon annan dag ju...
Hur tycker dom att man ska göra då? Bara ha förstföderskor på Babyöppet med sina bebisar då eller?
Jävla idioter hela högen!
Det e ju inte bara jag som har 2 barn o e mammaledig....?

Jag blir så förbannad!!!!!

O William har som kryddan på moset varit huuuuuur gnällig som helst sista veckan! Vet inte vad det är!?!? Han bara gnäller, o gnäller o gnäller! Om jag inte ägnar 110% till honom... Det går bra så länge man pratar med honom, knappt det ibland, eller om... Ja, jag vet faktist inte! Gnäller gör han iaf! O inget duger!
O mammig till tusen! Jesus!

Hallelujha! W kallar, som vanligt! Jag vill bara slita av mej håret! Gaaaah!


Kommentarer
Postat av: Ida

Separationsångest...

Hur sover han på nätterna då?

2012-03-05 @ 21:48:10
Postat av: Ida

Problemet med kommunen är kommunikation...

De planerar inte verksamheterna tillsammans.

Tyvärr är det inte bara Ed utan de flesta kommuner som har det så...

2012-03-06 @ 10:34:09
Postat av: S

Finns det ingen som kan ta elliot de timmarna du vill va på pigge?? Knasigt dagis!!!!!!! Ni måste ju komma imorn.

2012-03-06 @ 19:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0