Valpar....

Japp, då har Bastorp's Zoo utökat antalet djur rejält..... ;)
Världens bästa Roxie fick 8 helt underbara valpar förut idag!
Kan berätta hur allt gick till lite mer detaljerat imorgon då ögonen går i kors! Kan ju säga att dagen inte riktigt blev som vi tänkt! ;) Haha!

Nu ligger jag o älskling på en dubbelmadrass på golvet i tv-rummet... Roxie o valparna ligger i hallen och Bonzo får äran att inviga valplådan i källaren i natt... Hehe! Barnen har hängt med morfar o alla kusiner mellan halv 12 och 2... Sedan va farmor världens bästa o passade dom resten av dagen så jag o älskling kunde ägna oss åt Roxie o valpningen... Och så hon fick lugn o ro framför allt!

Min mamma o Morgan har även sovit här i natt... De åkte hem runt 13-tiden! Vi hade myskväll igår med film, chips o årets Glögg.......som förövrigt är världens godaste så den rekommenderar jag starkt! :)

Edith's vänster bak har varit lite svullet under helgen, framför allt på morgnarna så hon har fått vila... Passade ju vår kaos-helg ganska bra om man nu ska se något positivt med allt... ;) När jag tog in hästarna förut såg då benen helt OK ut igen...
Btw, stallet utökades inte i helgen.... Hästen flyttar till ett annat stall istället...


Nu blir det natten!


Om ni är sugen / vet någon som e sugen på en valp är det bara o hojta till! Kommer annonsera ut dom om ca 10-14 dagar när de har öppnat ögonen...

Natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

så fina valpisar ni fick:) har ni planerat mer småttt i framtiden? blev sugen va så fina, hur gammal är mamman?

2013-02-05 @ 22:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0