Häst-Doktorn!

Har haft veterinären här idag.... Eller häst-doktorn som jag säger till Elliot!
Igår när jag skulle ut o rida va Edith svullen i 3 av 4 ben! Hon va inte så halt, mest stel... Men när vi stod på gången visste hon inte riktigt vilken ben hon skulle stå på... Hon hade även en temp på 39,3... Mkt märkligt! Så idag ringde jag hit veterinären för säkerhetsskull eftersom att helgen börjar imorgon o så... Svullnaden va betydligt bättre o hon hade en normal temp! Dock lite ont i höger bak...
Men hon fick nån smärtstillande/antiinflammatoriskt injektion i halsen som skulle hjälpa henne o ta hand om det... Sen passade vi även på att ge henne första sprutan av grundvaccinationen... Så andra sprutan om 4-6 veckor!
Hon kollade även lite snabbt o Vilma som också varit lite småsvullen sen i söndags, men ingen hälta alls... Hon konstaterade som jag att det inte va något allvarligt! Hon har inte ont utan bara lite "gallig"... Skulle testa o linda benen några nätter...

Jopp... Det va min dag typ! Haha! Handlat har vi gjort också! :P

Just det, hela familjen hade sin första fredagsmys idag! Hehe! Vi tände lite ljus, Elliot hade fått köpa godis tidigare idag, och myste till X-factor... William smakade lite chips o Mariekex! Hehe... Halv 9 fick William hoppa i säng o strax innan 9 va det Elliots tur! Mkt uppskattad kväll! :) Kommer numera göras varje fredag! :)

Morgondagen händer inte så mkt... Mikael ska jobba på någon skogsdag som hans jobb arrangerar... Jag o barnen får väl.... Tjaaaa.....hitta på nått kul...?


Kommentarer
Postat av: Maria- tvåbarnsmamma

Har du bytt foder? Eller kanske ett kraftigt grovfoder? De kan de bli svullna/ galliga av, även feber!

2012-10-27 @ 15:09:53
URL: http://mariatellebo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0