Körslaget!

Haha! Jag gör inget annat än o glor på tvn på kvällarna känns det som! ;) Fast det finns visserligen inte så mkt annat o hitta på när mina små-prinsar sover uppe i sitt rum!
Precis när vi skulle ge killarna kvällsmat så ringde Mikaels telefon o det va dax för honom att åka iväg på eftersök igen... Någon som hade kört på ett rådjur som tydligen inte alls mådde bra... Så han tog Zentus o drog iväg... Jag o killarna fick äta kvällsmat själva o sedan blev det duscha!

Red Edith förut o hon visade verkligen att hon va ett fullblod idag! Haha!
Precis som jag trodde är Vilma o Edith numera typ Piff & Puff, Bill & Bull, Salt & Peppar! Trots att det blir pip o frambens-slag när de "råkar" nosa på varandra så går de inte långt ifrån den andre! Helt oåtskiljbara! Haha! Hur sött som helst!
Så Vilma va mäkta upprörd när hennes tjej gick ur hagen för ridturen... (Diablo sa, som vanligt, inte ett ljud!)
Och Edith tyckte inte alls det va kul o stå i stallet själv... Ridturen gick ut på o trotsa så mkt hon bara kunde o försökte verkligen springa "ifrån" mej hela tiden! Benen gick som små trummpinnar! Haha! Men trots detta är jag ändå nöjd med henne! Hon gjorde vad jag bad henne om, till slut... ;)
Dom blev då lyckliga igen när jag släppt ut henne! :) Haha!

Tog in Tequila en sväng själv i stallet efteråt... Hon har aldrig varit själv inne men hon brydde sej inte ett dugg......så länge det fanns mat i krubban! ;) När det tog slut var jag klar med mitt projekt som var att kleta tjära i hovarna pga röta.... O då blev hon lite upprörd när hon kom på att hon va själv! ;) Men jag ställde upp henne på stallgången o borstade av henne o hon stod hyfsat still mellan gnäggningarna! ;) Mat-glad häst? Yapp! ;D

I förmiddags åkte vi till Högsäter o kikade på Diablos nya hem! Hur perfekt som helst! :) kommer bli kanon! Så han åker någon gång i november...

Nej....nu ska jag fixa en kvällsmacka!

Btw, har fotat hästarna... Så förvänta er en lite mindre bomb imorgon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0