Pain in the ASS!

Igår eftermiddag fick Wille feber...
Avvaktade lite med att åka till Akuten för vill INTE åka dit en lördag em/kväll om vi inte "måste"...
Men han blev liksom svullen i magen o inte alls tillsfred så jag ringde 1177 o pratade med en totalt inkompetent människa där som jag fick säga till att "jag faktist har en hjärna att tänka med"! Så fruktansvärt jävla idiotisk! Jag fick stava ATRESI till henne....? Hallå?! Efter att jag sagt att jag hade en hjärna att tänka med o hon pratat med bakjouren på NÄL blev hon en helt annan människa, ÖVERTREVLIG o jätte förstående!? Undra vad som hände? Haha!
Vi kom iaf överrens om att avvakta så vi slapp o bli sittandes på NÄL hela natten eftersom att läget ändå va relativt lugnt....
Jag la Wille o gav honom en halv Ipren... Dröjde ytterligare 2-3 timmar innan han somnade för natten; han bajsade som en häst 2 ggr och spydde 3 ggr.... ( =Därav svullen mage!) Klockan var runt 11 när han äntligen kom till ro o sov hela natten... När vi vakna hade han en temp på 38,2.... Yees, tänkte jag...

Jag, Elin o barnen drog på hopptävling i Färgelanda o va ute i friska luften....
Väl hemma igen runt 15-tiden så verkade han så himla hängig... Tempen va 40,0! Shiiit! Gav honom en halv Ipren o ringde återigen 1177... En mkt bättre människa fick jag prata med denna gången än kvällen innan...

Min pappa kom hit o hämtade Elliot o vi drog iväg... Vi va framme 17 och kom hem runt 21... De har tagit prover och känt o klämt.... Lyssnat på vad jag har sagt och alla har varit jättebra! Lyhörda, trevliga och tagit en på allvar! Helt otroligt! ;)
Leverproverna är ngt förhöjda, dock inte lika mycket som de brukar vara vid hans feber.. CRP ("bakterie-prov") va bra, bilirubin va oxå bra...
Såååå... Om han inte har blivit bättre på tisdag så ska vi åka in för nya prover, om han blir bättre så ska vi dit på torsdag.... Och om det blir värre; givetvis åka in direkt!

Detta är min vardag, och min man e förjävligt långt bort! Halleluhja!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så grym! Starkare människa får man leta efter. Du imponerar ständigt! Massa styrkekramar! Kämpa på!

2012-09-09 @ 22:26:52
Postat av: Skarasara

Det var jag som skrev förra inlägget.. Datakunskapen är sådär...;)

2012-09-09 @ 22:28:15
Postat av: Maria- tvåbarnsmamma

Du är otroligt stark Lizette!! Förstår inte hur du klara allt detta på egen hand!
Hoppas lille W slipper febern nu så ni kan vara hemma!
Kram

2012-09-09 @ 23:03:18
URL: http://oliverspock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0