Hösten...

 
Jepp... Nu har hösten kommit tycker jag... Blåsten är kallt och rusk o regn kommer o hälsar på oss...
Va ett tag sen jag bloggade nu men ska försöka va en duktig bloggare igen... :) Jag har ju mina trogna läsare som kollar in på bloggen dagligen ändå.... Sms:ar, PM:ar på FB att jag ska blogga, skicker hotbrev, hemsöker mej, både dag o nattetid.... Gör Voodoo och sätter nålar i magen! ;) Haha! Nejdå, skämt o sido....
FÖRLÅT, ska försöka vara duktig IGEN! ;)
 
Idag åkte Mikael uppåt landet för björnjakt i Jämtland och jag blir återigen Skogsänka... Dock är det "bara" en vecka... Annars brukar det ju vara 10 dagar...
Så därför tyckte jag det var ett ypperligt tillfälle att dra igång bloggen igen! :)
 
Liten update om läget här då.... 
Elliot o William är totalt pain-in-the-ass.... De kommer ha ihjäl varandra en vacker dag? Om inte annat så kommer de ta död på sin mammas hjärna, psyke och tålamod! Herregud! Haha! När de är var för sej är de underbara, men dom två ihop...... Vi får hålla till utomhus, då går det bra.....små stunder! ;)
William har hunnit fylla 2 år, den 9 augusti va det kalas! :) 
Elliot skolades in på "storbarn-avdelningen" på Ängsvallens Förskola förra veckan, Vesslan... William bytte från Toppen och Bamse till Äng och Fjärilen, Elliot's gamla avdelning... Ingen är lyckligare än jag! Båda barnen verkar trivas kanonbra! :) Skönt!
Idag va vi på UL av Wille's mjälte nere på Uddevalla sjukhus... Första gången Mjälten va i "fokus" på ett UL... Den lilla info'n jag fick va positiv.... :) Bra blodflöde från Mjälten, inte alls så förstorad och allt såg typ ut som sist vi gjorde UL av Levern, i januari.... :)
 
Hästfronten....
Myran & Tequila är ju på bete hemma hos Josefin o Tobias nya hem, Sannerud... Strax utanför Ed...
Bilden nedan är från i fredags... Hon börjar växa till sig ordentligt lill-tösen.... Och en liten mage har hon till och med lyckats få... Haha! ;) Men hon är fortfarande liten.........
 
 
Va o hälsade på Diablo och grabbarna när jag ändå passerade idag och han är nog i size med Myran redan.... :) Finaste killen... :) Han kommer hem i höst... Beslutsångest över om han ska bli en DET innan hemgång...
 
 
Vi visade ju Viper i Färgelanda igår och han blev Klass 1.... Så himla lycklig och stolt kan jag lova... :)
Typ : 8
Huvud Hals Bål : 8
Extremiter : 7
Skritt : 7
Trav : 7,5
Galopp : 8
Totalt 45,5 poäng
Både han o Vilma skötte sej exemplariskt! Är så glad över att jag har sånna underbara människor runt mej som hjälper till! :) Och framförallt Mikael, utan honom hade det inte gått! 
Här kommer några bilder, dock ser jag totalt hemsk ut... Men det bjuder jag på... Det är ju hästen vi ska se på.... ;) Jag va supernervös kan jag lova! ;) Aldrig någonsin visat häst för hand tidigare! haha! 
 
 
 
 
 
 
 
Edith då..... Mitt lilla plommon-socker-bär! Fy fan vad jag älskar den hästen! Det gör så ont i mej! Hon har ju varit uppe till ATG ett X antal gånger och blev sprutad i 3 ben sist gång... På onsdag är det återbesök igen... Om hon inte är fräsch då så finns det nog inget mer att göra tyvärr.... Men vill inte tänka så mycket på det nu, det får vänta tills onsdag....
 
 
 
Det har ju även blivit tillökning i stallet i form av en "Trubbel"... Stina va punktlig och fölade på beräknat datum... En Ljusbrun, stooor hingst utan ett enda rätt blev resultatet! Tyckte vi hade haft otur nog i år med sjuka föl... Men Icke! Trubbel är "Windswept" och krokig i frambenen... Tack o lov har det rätat sej otroligt mycket hittills men det är en bit kvar.... Dessutom va han väldigt svag dag 2-6 och vi trodde han skulle dö ifrån oss varje natt... Men han hängde med o kämpade.... Vi forsätter och hålla tummar och tår....
 
 
 
 
Är det något jag missat, något ni undrar över....? Något ni vill ha bilder på? Kommentera vettja! :)
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0