Pucko?!

Hahaha...
Måste bara berätta om Elliot förut....

Han är i en period o säger väldigt mkt dumma ord...
Pucko är ett ord han använder flitigt....
När detta började så sa jag till honom att man får inte säga så... (Vilket jag alltid säger när det är ett fult ord...)
Men han fortsatte..... Köpte då chokladmjölk, pucko! ....och sa att detta är Pucko, inget annat! Om man säger det till något annat är det fult ord....typ!
....vilket har hjälpt.... Ehhh...sådär! ;)

Sen va jag o Elliot o handla förut... Och så ser han pucko i kyldisken o han säger: Mamma, pucko...!! Aaa, det är Pucko, chokladmjölk, säger jag... Sen mumlar han... : det är "jävla unge"... Haha! Kvinnan bredvid oss kunde inte hålla sej för skratt kan jag säga! ;) Haha! ....
Han trodde alltså att pucko hette fler "fula ord" som han inte får använda... Haha! Svårt o förklara hans tankesätt, men hoppas ni fattar... Haha! Jag höll också på o dö av pinsamhet kan jag säga... ;) Fick ju försöka förklara detta för kvinnan lite snabbt också, på ett smidigt sätt... Hon tyckte bara det var roligt som tur va... ;) Haha!

Underbara barn! ;)



-------
Anonym... Japp, det blir det nog någon gång o framtiden! :) Hon är två....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0