Hästens tecken...

Hela dagen har gått i hästens tecken känns det som...
Jag o Helena har ju varit på ATG med Edith idag... Det gick bra o hon va klockren på plats... Hon e fantastisk min tjej...! :) Började med att böja henne o hon visade 1 gradig hälta på det icke-skadade benet... (Vilket vi också upptäckte i ridhuset i helgen...att hon tog kortare steg med det andra...) Benet med såret va hon inte halt alls... Plåtade benet med såret o det såg fint ut! Skönt! Leden likaså.....
Så han trodde det va belastningshälta i det andra bakbenet o tyckte vi skulle ge henne tid... Ska skritta för hand veckan ut, nästa vecka skritta korta stunder under ryttare o sen börja trava veckan därpå, korta pass typ rak fram till o börja med... Så nu håller vi tummen att det ger sej...

Nu på kvällen har vi myst med alla monstrena i stallet... Satt på Vilma för första gången! ;) Haha! Hon tyckte nog det va mysigt med någon på ryggen igen... :) Verkade så iaf... Gos-tjejen!!! :)
O Myran fick massa kärlek o va lika duktig som vanligt! :)
O sen givetvis Tila o Edith... :)
Imorgon kommer Hovis....


Förut ringde mormor också... Hon spyr o är dålig o fick åka Ambulans till jouren i Bä-fors... Stor klump i magen o ringde därefter direkt till jouren... Känns skönt o ha pratat med dom också... Mormor va inte speciellt pratglad o tyckte inte alls att det va nödvändigt att jag kom dit, som jag ville.... Jag blir så orolig.... Men som sagt, alltid lugnande att prata direkt med en sjuksköterska också...


Usch... Nej nu kallar duschen... Hörs imorgon....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0